Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


6 December vorig jaar hebben wij een pelletkachel laten plaatsen door ………………....
Na de plaatsing kregen we een vervelende tik in de kachel gebeld daarna veel gemaild ,filmpjes moeten sturen en geluidsopnames eer dat we eindelijk een monteur kregen. De tik bleef maar uiteindelijk verdwenen. Nu eind Oktober begin November werd het toch tijd om de kachel weer aan te zetten en het ging ook goed voor denk een week. Toen gelijk opgebeld naar degene die de kachel hier had geinstalleerd want onderhand had die een filiaal gekregen van ……………. hier een dorp verderop. Hij kwam ook gelijk langs heeft wat veranderd aan de kachel en het ging weer ff goed toen ging hij stinken en weer te piepen en een foutcode te geven , wij dachten laten we het deurtje nakijken omdat er dus stank uitkwam enja die had de sluiting los die kon met de schroevedraaier worden vast gezet alles weer goed.Nu begon hij deze week weer de foutcode te geven, wij weer opbellen naar het filiaal in het dorp verderop maar hij wist het ook zo niet de kachel moest echt ff worden nagezien. Maar of ik …………….. service wilde mailen want dan werd hij waarschijnlijk wel gestuurd als monteur en dan kreeg hij de uren door betaald anders niet. Nou vond het een vreemd verhaal maar ik toch gedaan alleen niet mailen want na onze ervaring vorig jaar blijven ze mailen.Dus heb ik gebeld vertelde wat er was de foutcode door gegeven en netjes gevraagd of er een monteur kon komen. Nou eerst begon hij over de foutcode dat kon dit zijn of dat maar kon eigenlijk niet want de kachel was daar te jong voor.Toen moest ik de pijp los draaien daar kon vocht in zitten... ik zeg ben je gek dat doe ik niet !!!! Ik zeg ik vraag gewoon een monteur dan weten we wat er is. Nee hij moest eerst met de directie mailen hoe en wat …. en ik moest zelf betalen !!! Ik zeg Huhhh… ik heb twee jaar volledige garantie ??? Niet op de binnenkant ( blijkbaar alleen op de buitenkant) dat was achterstallig onderhoud ik zeg de haard heeft maar 4mnd gedraaid onderhoud moet na een jaar de haard was 10 mnd toen het begon of hij moet tussen de 1000-1500 kg pellets hebben verstookt wij komen nog niet op de helft. Nee geen praten aan daarna ook met directie ofzo … we moeten zelf betalen … maar wat er nu met de haard is weten we nog niet hun ook niet want het was maar gissen maar ze komen pas als ik onderhoud betaal . Vind dit erg gek heb twee jaar volledige garantie mits de haard niet goed is onderhouden nou dat kan niet na nog geen 500 branduren en 40 zakken pellets, na elke brandbeurt word hij schoongemaakt. Wat is mijn recht ????

In gebreke stellen, en een termijn gunnen voor onderzoek en herstel ( kosteloos want daar heeft u ingevolge 7:17 e.v BW recht op ) U stelt na het ontstane verzuim op kosten van de leverancier door een derde onderzoek te laten uitvoeren. Wel aangetekende brief versturen .

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dit is zijn antwoord …….

Mevr XXX.

Hetgeen ik schreef in mijn eerste mail is wellicht niet goed overgekomen.
Maar de haard heeft onderhoud nodig !!! Niks meer en niks minder.
U kunt onderhoud via de site afsluiten bij service en onderhoud.

Het verhaal is niet moeilijk en ook niet vervelend bedoeld. Als een haard onderhoud nodig heeft kunnen wij dat zeker op afstand beoordelen. We bouwen uiteindelijk zelf de haarden, dus dan heb je er op zijn minst iets verstand van.
Ik begrijp dat U het niet fijn vind om geld daarvoor uit te geven maar helaas hoort het wel bij het hebben van een haard.
Zie voor verdere info onze website met veel gestelde vragen en antwoorden.


Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,


Met Vriendelijke Groet ,


Afdeling Verkoop


Dit is onzin als de gebreken al zijn opgekomen direct na de plaatsing . Dat indiceert eerder dat er een fout is gemaakt met plaatsen of dat er een gebrek aan de kachel kleeft.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Nee dit is niet de tik die we in het begin hadden dit is echt een foutmelding de kachel gaat uit zichzelf uit en geeft een soort brandlucht die de kamer in komt vanuit de kachel.Maar hun zeggen dat de kachel onderhoud nodig heeft maar een kachel heeft pas na een jaar ( dit waren we dus ook van plan om een onderhoudscontract af te sluiten na dat jaar bij hun.. ) onderhoud nodig of als hij tussen de 1500 en 2000 kg pellets heeft verstookt maar de onze heeft pas 500 kg pellets verstookt en heeft maar 4mnd gedraaid. Wij vinden gewoon dat dit door hun moet worden nagekeken en kosteloos word verholpen. We mogen er toch van uitgaan dat als je haard een foutmelding geeft binnen een jaar dat dat kosteloos word verholpen en dat er word gekeken wat het nu is en dat er niet gelijk word geroepen de kosten daar draait u zelf voor op.


Reactie van de vraagsteller

Nee dit is niet de tik die we in het begin hadden dit is echt een foutmelding en een soort brandlucht die de kamer in komt vanuit de kachel.Maar hun zeggen dat de kachel onderhoud nodig heeft maar een kachel heeft pas na een jaar ( dit waren we dus ook van plan om een onderhoudscontract af te sluiten na dat jaar bij hun.. ) onderhoud nodig of als hij tussen de 1500 en 2000 kg pellets heeft verstookt maar de onze heeft pas 500 kg pellets verstookt en heeft maar 4mnd gedraaid. Wij vinden gewoon dat dit door hun moet worden nagekeken en kosteloos word verholpen. We mogen er toch van uitgaan dat als je haard een foutmelding geeft binnen een jaar dat dat kosteloos word verholpen en dat er word gekeken wat het nu is en dat er niet gelijk word geroepen de kosten daar draait u zelf voor op.


Reactie van de vraagsteller

Nogmaals reactie van hun zijde ….. ( de dreigmail was het eerste stukje wat u schreef over in gebreke stellen. Dus als dat een dreigmail is ??????? ).

Beste Lonneke.


Ik waag nog een poging voordat ik het ook opgeef om duidelijk te maken dat de storing die U heeft, niks !! helemaal niks te maken heeft met garantie. Maar een teken van de haard is dat hij zich zelf aan het verstoppen is !!
Dus nogmaals de haard heeft simpelweg ONDERHOUD nodig. E5 na 3 minuten betekend dat er zich een vacuum is aan het opbouwen en dat dit op een gegeven moment zover is dat hij in storing springt.
DRINGT ADVIES: de haard zeker niet meer te gebruiken totdat er onderhoud gepleegd is.


Dit was mijn advies en laatste mail. Wil U een procedure starten dan zou ik dat snel doen zodat we aan de controlerende partij uit kunnen leggen wat we al 6 keer aan U uitgelegd hebben.
Mooier kan ik het helaas niet maken, wel makkelijker door gewoon ons advies op te volgen. Uw dreigmails maken helaas geen emotie los en lossen ook niks op.
Sorrie dat ik het zo moet stellen maar nogmaals we zeggen niet zomaar wat Mevr Barnboom



Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,


Misschien houdt een en ander verband met elkaar ? Er is dus mogelijk een gebrek aanwezig dat zorgt voor slechte verbranding en onderhoud-gevoeliger is . Dat zou dan gevolgschade kunnen zijn. Het probleem is dat het uw woord is tegen de hunne. U zegt dat u als een ingebrekestelling heeft geschreven ?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dit eerste stukje wat u mij schreef

In gebreke stellen, en een termijn gunnen voor onderzoek en herstel ( kosteloos want daar heeft u ingevolge 7:17 e.v BW recht op ) U stelt na het ontstane verzuim op kosten van de leverancier door een derde onderzoek te laten uitvoeren. Wel aangetekende brief versturen .

Heb ik netjes per email aan hun verteld en dat is dus volgens hun een dreigmail. Maar ook als ik bel bedreig ik hun zeggen ze en dreigen ze met een advocaat . Wat ik ook doe ze zeggen steeds dat ik hun bedreig.


Door mij of een andere jurist een e-mail maar beter een aangetekende brief laten opstellen , dat maakt doorgaans wel indruk.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag