Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn tandartspraktijk is overgenomen door een andere tandarts/eigenaar, maar is als dezelfde praktijk doorgegaan.
Nu heeft de nieuwe tandarts vastgesteld dat de vorige tandarts nalatig is geweest en er grote kosten aan komen om dit te herstellen, dit is inmiddels bevestigd middels een second opinion.
Nu is het zo dat ik niet van tandarts ben gewijzigd en dat de tandarts van de praktijk waar ik client ben een tandarts van deze zelfde praktijk nalatigheid kwalijk neemt en dat alle kosten voor mij als client zijn. Dit klinkt voor mij onlogisch.
Heeft een eigenaar van een tandartsenpraktijk geen verantwoordelijkheden op het moment dat hij een klantenbestand overneemt?

In beginsel hoeft de overnemende tandarts niet op te draaien voor de gevolgen van de oude tandarts. In uw geval is er nalatigheid geconstateerd van de oude tandarts en deze kan nog steeds worden aangesproken. De nieuwe tandarts heeft daar niets mee te doen, tenzij er onderling afspraken zijn gemaakt. Ik raad u aan voor zover mogelijk de oude tandarts aansprakelijk te stellen voor de nalatigheid onder aanvoering van bewijzen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag