Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben in april 2018 een handgemaakt TV meubel gekocht. Levering(ophalen,€ 40,-brengen) 9 juni 2018. Bij thuiskomst was het meubel al uit elkaar gevallen. Plus een aantal andere mankementen. Meubel terug gebracht 14 juni 2018. Mededeling wij gaan herstellen. Eerste week juli 2018 via een mail de vraag naar de stand van zaken. Derde week augustus 2018 wederom een mail. Na een week contact. Hierna verschillende keren de mogeheid gegeven om klacht op te lossen. September aangetekende brief met verzoek om terug betaling van € 685,-

Hier werd negatief op gereageerd. Nogmaals de mogelijkheid gegeven om te herstellen en te leveren. Levering meubel 4 december 2018.

Wederom een aantal mankementen. Wil nog steeds niet terug betalen. Mijn vraag: wederpartij komt verplichting na overeenkomst niet na. Dit na lang wachten . Leverancier die product niet op afgesproken tijden levert, ,aar het product is voor de tweede maal gebrekkig.

Verzuim en de ingebrekestelling?

Er is inmiddels wel verzuim ontstaan mede doordat de leverancier bij u het vertrouwen heeft ontnomen op een goede afloop tot herstel. U kunt nu kiezen voor vervanging of als de andere partij dat niet wenst , ontbinding en geld terug. Misschien helpt de interventie van een jurist. Soms loont het een simpele e-mail met daarin een juridisch onderbouwd stuk te laten opstellen. Neemt u anders even contact op?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag