Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag,

Wij hebben door omstandigheden een betalingsachterstand opgelopen bij de speelzaal van onze zoon. We hebben het grootste gedeelte al voldaan, maar er staat nu nog een bedrag open. De eigenaresse stopt echter eind dit jaar met haar onderneming. Een nieuwe peuteropvang organisatie neemt al haar contracten over, en dus ook de opvang van onze zoon. Nu hebben we al tijden niets van de eigenaresse gehoord over deze achterstand, maar stuurt ze nu ineens dat onze zoon niet bij de nieuwe opvang mag starten op 1 januari als wij niet aan haar die achterstand betaald hebben eind december. Mag dit? Mag de nieuwe peuteropvang ons weigeren omdat wij bij de oude peuteropvang een achterstand hebben? In principe weet deze nieuwe peuteropvang toch niet dat wij een achterstand hebben? Is mevrouw niet zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de achterstand ipv het zo te spelen? Mocht zij toch aan de nieuwe peuteropvang doorgegeven hebben dat de achterstand bestaat, is zij dan fout met het zicht op de nieuwe privacy wet?

Als geen sprake is van bijvoorbeeld een juridische fusie, dan zal de overeenkomst die de huidige organisatie met u heeft niet automatisch zijn overgegaan op de nieuwe organisatie. U kunt dan niet zonder meer afdwingen dat deze nieuwe organisatie u accepteert als klant. Dat is anders bij een (echte) contractovername. Voorwaarde daarbij is dat u hebt ingestemd met de contractovername. Dan zal de nieuwe organisatie niet zonder meer mogen weigeren. Die nieuwe organisatie zou onder omstandigheden haar verplichtingen wel kunnen opschorten, maar dan zal dat minimaal vantevoren moeten zijn aangekondigd en daar hoor ik u niet over. De huidige organisatie mag uw gegevens niet zonder uw toestemming delen met de nieuwe organisatie.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag