Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb 14 december een pakketje in de brievenbus van Mijn discounter gekregen met led- fietslampjes. Dit pakketje heb ik niet besteld.
Ik heb de orderbevestiging per mail adres gekregen, maar dit mail adres gebruik ik niet voor bestellingen, dus ik heb dit pas gezien nadat het pakketje is bezorgd. Heb Mijn discounter gemaild dat ik het niet heb besteld en het wil retourneren, maar dat ik niet wil opdraaien voor de retourkosten van 6.95 ( terwijl het een brievenbuspakketje is). Heb een standaard mail terug gekregen dat het jammer is dat ik het pakketje wil retourneren, maar wel de verzendkosten moet betalen.
Vervolgens krijg ik 17 december een mail met daarin een betalingsverzoek. En gisteren krijg ik alweer een mail met betalingsverzoek. Er wordt verwacht dat ik dit binnen 14 dagen betaal, maar heb het pakketje dus 14 december pas ontvangen. Op dit moment zijn ze niet telefonisch bereikbaar, tot 4 januari. Heb het ook gemaild, wacht nog op antwoord. Het voelt niet goed, omdat ik het pakketje niet heb besteld en toch voor de kosten op moet draaien. Wanneer ik de verzendkosten niet betaal, krijg ik zeker de vervolgkosten op mijn rekening. Wat nu te doen?

Als u het pakketje niet hebt besteld dan hoeft u ook niet te betalen. Het terugsturen van het pakketje komt voor rekening van de afzender. Ik raad u aan hen schriftelijk (liefst aangetekend) te melden dat u niet gaat betalen ook niet voor de verzendkosten. Vraagt u hierin of ze dat pakketje willen ophalen bij u.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag