Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Sinds 6 jaar hebben wij een zonnescherm, waar we tot op heden ieder jaar problemen mee hebben gehad. Alle problemen zijn weliswaar opgelost, maar, naast de moeite die ons dit heeft gekost, geeft ons dit ook een flinke negatieve ervaring.

Momenteel is het probleem dat het doek is gaan rafelen bij de stiksels.
Het doek is in 2015 overigens nog een keer helemaal vervangen op kosten van de dealer/fabrikant.

We hebben dit enkele maanden geleden aangegeven, maar krijgen tot op heden geen/nauwelijks reactie van de betreffende dealer.

Wel mailt hij dat de fabrikant aangeeft dat de garantie is verlopen.

Het scherm kostte in 2012 ca. € 5000,-

Graag hoor ik wat mijn rechten nog zijn v.w.b. garantie en wat eventuele vervolgstappen.

Ook al is de garantie verlopen, u heeft recht op een deugdelijk product. Afhankelijk van de levensduur en prijs-kwaliteitverhouding mag u verwachten dat u ongehinderd deze zonnescherm kunt gebruiken. Nu het doek is vervangen in 2015 kunt u de dealer/fabrikant schriftelijk in gebreke stellen om de reparatie uit te voeren, bij gebreke waarvan u dit elders op zijn kosten zult laten doen. Mocht hij dit weigeren dan kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie, mits het bedrijf daar is aangesloten.
Komt u er samen (nog) niet uit, dan wil ik wel naar uw zaak kijken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag