Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Er is meerdere malen onterecht geïncasseerd door mijn oude sportschool. Na het opzeggen van mijn abonnement hebben ze nog 4 maanden aan lidmaatschapskosten gerekend.

Ik was al een lange tijd lid van deze sportschool en omdat ik veel reis heb ik de afspraak dat mijn abonnement op pauze kan.

In juni stond mijn abonnement al 2 maanden op pauze. Ik ben toen langs de sportschool geweest en heb hier gesproken met een van de medewerkers en aangegeven dat het abonnement op pauze moet blijven. De medewerker gaf aan dit te verwerken.

Een paar maanden later controleerde ik mijn af- en bijschrijvingen in mijn bankrekening en zag ik dat er 4x was geïncasseerd over 4 maanden. Deze maanden had het abonnement op pauze moeten blijven staan.

Ik heb via de mail contact opgenomen met de sportschool en aangegeven dat het abonnement nooit van pauze af had gemogen en vriendelijk verzocht het totaal onterecht afgeschreven bedrag terug te storten. Dit is niet gebeurd en dus heb ik via ING onterechte incasso terug laten storten.

Nu heb ik een factuur en inmiddels al een tweede herinnering van deze factuur ontvangen. De sportschool wil dus dat ik het bedrag wat ze eerder foutief hebben afgeschreven en ik via ING terug heb gekregen opnieuw naar ze overmaak.

Ik heb voor ik het geld van ING terug kreeg al een incasso bureau er opgezet en zei gaven aan dat de debiteur niet wou betalen, maar dat ze er erg zeker van waren dit geld voor mij te kunnen krijgen als ik ervoor koos om de debiteur te dagvaarden. Dit heb ik dus niet gedaan.

Ik heb al een brief ontvangen waarin staat dat ik 15 dagen heb om de factuur te betalen en dat ze er anders een incassobureau op zetten. Ik heb meerdere malen gemaild naar de sportschool om aan te geven dat het gaat om een foutieve factuur en of ze deze aub uit hun administratie willen halen, maar antwoord blijft u.

Hoe denkt u dat ik dit het beste kan aanpakken? Ik hoor graag van. Alvast bedankt.


Met vriendelijke groet,

Van belang is wat u met de sportschool precies bent overeengekomen en of de pauzemogelijkheid door u kan worden aangetoond. Die analyse zou eerst moeten worden gemaakt. Uiteraard dient op korte termijn te worden gereageerd naar de sportschool. Indien u niet tot overeenstemming komt, bestaat de kans dat de school verdergaande incassomaatregelen of een procedure start. Dit wil uiteraard niet zeggen dat op voorhand vaststaat dat de schortschool een eventuele procedure ook wint. Als u wilt overleggen, ben ik telefonisch bereikbaar.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw snelle reactie.
Ik heb meerdere keren e-mail contact gehad met een van de medewerkers over het op pauze zetten. Hier hebben ze op gereageerd dat dit prima was. Ook de laatste keer dat hij op pauze moest heb ik reactie gehad dat dit goed was. Ik ben toen na 2 maanden langs geweest in de sportschool ipv gemaild en ik heb hier gesproken met de medewerker achter de balie. Ik heb toen gevraagd het abonnement op pauze te houden en gezien ik nog niet wist wanneer ik weer in Nederland zou zijn, heb ik gevraagd om hem op pauze te houden tot ik aangaf dat hij weer actief mocht . Hij gaf aan dat dit geen probleem was en dat hij het zou verwerken. Dit is dus niet gebeurd.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag