Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn computerhulp laat het afweten, reageert niet meer op telefoontjes, emails en reparatieverzoeken. Hij heeft mijn netwerk en draadloos netwerk opgezet. Sinds enkele weken probeer ik hem te bereiken omdat er een en ander fout gaat met draadloos netwerk, heden is de situatie 80% uitval, geen printopdrachten etc . Ik wil overstappen naar een andere computerhulp maar die wil passwords weten, computernaam netwerk structuur . Mijn oude hulp is onbereikbaar, mogelijk heeft hij er geen zin meer in, is al eens eerder voorgekomen en heeft mij weken laten bengelen .Hoe krijg ik mijn wachtwoorden, netwerknamen en netwerkstructuur los van hem, of hoe pak ik dit aan want ik zie dit als een vorm van "computergijzeling",

Van belang is wat u precies met deze computerhulp bent overeengekomen en waartoe deze verplicht is. Indien hij zijn verplichtingen niet nakomt, zou u hem moeten sommeren om zulks alsnog binnen redelijke termijn te doen, bij gebreke waarvan u eventueel juridische stappen neemt (en hij aansprakelijk wordt gesteld voor de schade). Op wachtwoorden e.d. hebt u m.i. zonder meer recht. Het handelt immers om uw ict; tenminste ik neem aan dat u dat niet huurt of iets dergelijks.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag