Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste mensen,
Mijn inmiddels overleden zusje had een op maat gemaakte stoel besteld. Deze zou ca week 43 geleverd worden. Ze zeggen dat ze haar gebeld hebben in week 44 dat de levertijd overschreden zou worden (was toen dus al overschreden) Vervolgens wordt ze in week 50 gebeld dat ze de stoel een week later wilden komen leveren. Ze zei toen dat ze er dan niet meer zou zijn.. In hun voorwaarden staat dat de levertermijn met 30 dagen overschreden mag worden, daarna is annulering mogelijk zonder ingebrekestelling of tussenkomst van rechterlijke tussenkomst. Echter zeggen ze dat mijn zusje akkoord zou hebben gegeven voor de latere levering. Moeten ze dit op papier/mail bevestigd hebben? Moet er toen een datum genoemd zijn? Kan me niet voorstellen dat ze akkoord heeft gegeven dat ze pas in december (dus 6 weken na geplande leverdatum) mochten komen leveren, zeker omdat ze toen al wist dat ze waarschijnlijk het nieuwe jaar niet meer zou halen. Wij weten niet wat er besproken is telefonisch en haar kunnen we het niet meer vragen. En al zou ze telefonisch akkoord hebben gegeven, vervalt daarmee het recht om na die 30 dagen te annuleren? Wat zijn onze rechten/plichten? Alvast dank.

Zonder bewijs kunt u gewoon stellen dat er geen afwijkende afspraken zijn gemaakt en dus dat u gebruik maakt van het recht om te annuleren wegens overschrijding van de afgesproken leveringsdatum , terzijde dat uw zus dat feitelijk in het telefonisch gesprek al impliciet heeft aangegeven te willen annuleren . De leverancier had dit moeten begrijpen en meewerken hieraan. Desnoods wil ik u bijstaan in de communicatie in e-mail bijvoorbeeld.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik wil graag gebruik maken van uw aanbod om te helpen in het opstellen van een mail voor het bedrijf. Hun aanbod is dat we de stoel mogen afnemen met 30% korting. Zo niet, moeten we volgens hen 50% betalen. Voor het laten bekleden in een andere stof moeten we ongeveer €1500,- extra betalen. We willen de stoel dus annuleren. (zoals u omschreef heeft mijn zusje dat al gedaan)
Zij zeiden dat mijn zusje hiervoor geld had en wij dat nu dus ook hebben, waarop ik antwoordde dat zij niet eens weten of we de erfenis wel geaccepteerd hebben (dit is wel het geval voor uw info) Ook zeiden ze dat mijn zusje dat schriftelijk had moeten doen (dit kan ik niet vinden in de voorwaarden)

Graag maak ik gebruik van uw aanbod/tips voor het schriftelijk annuleren van deze order.


U mag mij even direct benaderen , ik kan de e-mail nog vandaag voor u opstellen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag