Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemorgen,
December 2018 een brief gekregen van de netbeheerder dat mijn (slimme) gasmeter de meterstanden vanaf november niet meer doorgeeft aan de leverancier.
Dus deze moest vervangen worden, en of ik wilde bellen voor een afspraak. Dat dus gedaan en op 22januari j.l. is dit gebeurd.
Nu kreeg ik een verbruiksoverzicht (maand overzicht) van de leverancier waarop staat dat ik 4019m3 gas zou hebben verbruikt. (Vanaf november, toen werd het niet meer doorgegeven, tot 1 februari) laatst bekende stand 13125, meterstand bij uitbouwen op 22 januari 17144.

Dit is echter onmogelijk! Mijn JAAR verbruik is gemiddeld rond de 800m3 en ik heb geen lekkages oid (meterstand nu precies 2 weken na montage 75m3, wat overeen komt met mijn gemiddelde verbruik deze periode, dus als ik lekkage had gehad, zou dat nu ook moeten blijken).
Leverancier neemt de meterstanden over van netbeheerder, en meter is er niet meer om te controleren. Hoe ga ik mijn gelijk nu krijgen?

https://radar.avrotros.nl/forum/energie-f51/ongewoon-hoog-gasverbruik-lees-dit-even-door-t170523.html

Hier staat precies hetzelfde verhaal, is dezelfde meter als ik had, en bij mij staat er dus ook diezelfde b achter.

Met vriendelijke groet

De leverancier is in gebreke niet u. De bewijslast ligt dan ook bij hen dat u inderdaad zoveel heeft verbruikt, wat mij ook onmogelijk lijkt te zijn. U dient in antwoord aan te geven dat uw verbruik in deze maanden aansluiting zal moeten hebben op uw gemiddeld verbuik in de wintermaanden. U kunt ook een klacht indienen bij de geschillencommissie.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag