Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben 2 weken geleden een wasmachine besteld bij een online bedrijf. Er was toen een actie.
Een dag later krijgen wij een email dat het product niet meer leverbaar zou zijn.
Wel stond de wasmachine nog op hun website, maar nu voor de normale prijs (146 eur duurder)
Ze hebben ons een goedkopere model aangeboden met onvergelijkbare specificaties.
Op hun website staat nog steeds dezelfde model voor de volle prijs wat wij niet willen betalen.

Onze vraag is - Hebben wij recht op het wasmachine met de actie prijs of mag de verkoper nu een hogere prijs vragen na bestelling?
Wij hebben wel een bestelling bevestiging via email ontvangen (met de actie prijs) maar nog niet betaald (wij willen contant betalen bij bezorging).

Ja daar heeft u recht op.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw zeer snelle reactie.
Wat moet ik doen als de winkel niet meer reageert? Ik had gereageerd dat ik hun aangeboden wasmachine niet vergelijkbaar vindt en toch de bestelde wil. Maar nu reageren ze niet meer.


U moet de verkoper eerst in gebreke stellen met de levering van het apparaat conform de overeenkomst ( product en prijs) en een datum bieden om dezelfde of een vergelijkbaar product te leveren . Willen ze dat niet en is de datum verstreken dan kunt u een geschil openen bij een aangesloten geschillencommissie. Ik wil het ook wel voor u proberen, soms is een e-mail voldoende .

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag