Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo.

Bij een goed bekend staande beddenzaak hebben wij een geheel nieuw bed gekocht. Omdat zij niet het gehele transport konden verzorgen hebben zij het bed bij een externe transporteur gebracht. Het bed is beschadigd afgeleverd (schade is niet dusdanig dat het bed onbruikbaar is). Wij hebben hierover zowel bij de verkoper als de transporteur gereclameerd. De verkoper biedt aan het bed uit coulance weer bij de externe transporteur op te halen, het bed naar de fabriek brengen en het bed te laten repareren. De transporteur heeft aangeboden het bed bij ons thuis op te halen en de reparatiekosten te vergoeden. Echter ben ik niet tevreden met deze oplossing, omdat we dan een gerepareerd bed krijgen in plaats van een nieuw bed. Ik heb de transporteur gevraagd, dan maar een schadevergoeding uit te keren, immers een beschadigd bed haal ik wel in de outlet. Hier weigeren ze op in te gaan. Is er iemand die mij hierover kan adviseren?

Bij voorbaat dank.

De verkoper moet u een nieuw bed garanderen (of prijscompensatie) en mag dan niet een gerepareerde bed aan u leveren zonder dat u het ooit hebt gebruikt. Immers, u betaalt bij aankoop de nieuwwaarde. Ik raad u eerst aan de verkoper schriftelijk te melden dat u niet akkoord gaat met de reparatie en een nieuw bed wilt. Mocht hij niet akkoord gaan dan kunt u desgewenst contact met mij opnemen voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:

Normaal is wel na de ontdekking van een gebrek dat er eerst herstel dan vervanging plaatsvindt. In uw geval echter is het sterk onredelijk dat men nu een beroep doet op deze (consumenten) wetgeving. Ik wil er we wat aandacht aan besteden.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag