Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag,

Wij hebben een product besteld . Een muziek unit en 2 boxen als verjaardagscadeau voor onze dochter. Nadat het product is geleverd bleek dat het roze sierfolie om de muziekunit los zat en niet op elkaar aansloot. Omdat het een cadeautje betrof en de verjaardag van onze dochter naderde hebben wij hetzelfde product nogmaals besteld.

Bij levering bleek ook deze muziekunit hetzelfde probleem te hebben. We hebben voor beide producten een retour verzoek ingediend en de producten geretourneerd.

Nu is volgens de webwinkel een van de geretourneerde producten met opzet beschadigd.

Dit moet bij het product zijn wat als 2de geleverd is. Wij hebben bij het 2de product niet naar de rest gekeken alleen naar de muziekunit. Daar zat immers ook het probleem bij de 1e levering.

Nu wil de webwinkel de ene retour wel accepteren en bij de andere zeggen ze, u heeft het artikel zelf beschadigd en anders had u kunnen zien dat het defect bezorgd was.

Onze focus was bij de 2de levering alleen de.muziekunit en niet de rest.

Wat zijn mijn rechten als consument?

Het probleem is wel dat van u wordt verwacht dat u alle geleverde producten nakijkt desalniettemin moet de verkoper bewijzen dat het gebrek- de beschadiging- niet al bestond ten tijde van de koop. Omgekeerde bewijslast dus binnen de termijn van zes maanden . Ik kan u er wel mee helpen onder verwijzing naar wet en regelgeving , soms is een e-mail al voldoende.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dat zou erg prettig zijn.


Zou u eerst direct contact met mij willen opnemen ?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag