Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag,

Gisteren heb ik bij Hans Anders een gewone bril en zonnebril op sterkte besteld. Om 17.55 uur heb ik een aanbetaling gedaan en ging ik daar de deur uit.
Thuis gekomen vond ik het veel geld, ik dacht dan ga ik morgen meteen naar de winkel om de zonnebril te annuleren en neem alleen de gewone bril op sterkte.
de winkel ging om 9.30 uur open en ik was er om 9.45 uur.
De dame in de winkel was heel behulpzaam en zei meteen ik ga voor u bellen.
Hier werd verteld dat annuleren niet meer ging alles was besteld, ik had binnen 3 uur moeten annuleren in de winkel.
Ik zei dat is moeilijk als ik zo laat de winkel uit ga en s'morgens weer bij openening daar ben.
Heb zelf ook gebeld met de klantenservice en daar werd gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat. Dus dan moet ik voor ik accoord geef eerst de voorwaarden lezen online en dan accoord geven.
Annuleren kost 25%, maar dan niet van de aktie kosten maar de gewone volle prijs, incl. bril.
Heb ik geen recht om te annuleren, ik ben toch binnen 48 uur daar geweest.

Vriendelijke groeten

U heeft een bril gekocht in de winkel en daar gelden de voorwaarden van koop op afstand niet. In beginsel kunt u niet annuleren als dit in de algemene voorwaarden is bepaald. Heeft u deze niet ontvangen of bent u niet daarop gewezen dan kunnen deze vernietigd worden. In uw geval is het onredelijk dat u de volledige bestelling dient te betalen nu er weinig tijd tussen de annulering zit. U kunt een klachtenbrief sturen of dit laten doen. Neemt u desgewenst direct contact met mij op voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:

De verkoopster had dit u moeten mededelen , heeft ze dat gedaan ? Algemene verkoopvoorwaarden, ook die in uw voordeel zoals deze, moeten worden ter hand gesteld bij de verkoop .

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Mij is niets over de algemene voorwaarden medegedeeld of erop gewezen.
De gewone bril wil ik graag gewoon kopen, maar van de zonnebril wil ik afzien. Nu moet ik 25% betalen van de zonnebril, maar dan niet de actie prijs , maar de gewone prijs, incl. montuur, het montuur kan men toch weer verkopen.
Bedankt voor u reactie en u moeite.
Ik ga dit aan de filiaalleidster doorgeven en kijken wat zij hier op te zeggen heeft.


Probleem is dat als de algemene voorwaarden niet gelden u er slechter voorstaat want dan is koop=koop.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag