Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb mijn contract bij het energiebedrijf geannuleerd binnen de wettelijke bedenktijd per e-mail. Het bedrijf heeft de annulering niet behandeld en het contract laten doorgaan en mijn nieuwe provider opgezegd. Ze ontkennen de opzegging te hebben ontvangen omdat het e-mail adres dat ik gebruikt heb niet bestaat. Echter nooit bericht ontvangen dat de e-mail niet afgeleverd kon worden. Het bedrijf heeft een eigen server dus de e-mail moet wel op de server zijn ontvangen. Het is ook een zeer courant adres nl. info@naambedrijf.nl.
Na veel heen en weer ge e-mail gaven ze toe dat ze fout zaten en boden hun excuses aan. Bovendien zouden ze alles terugdraaien en de levering bij de leverancier waar ze namens mij hebben opgezegd weer doen herstellen.
Helaas melden ze mij een dag later dat het contract toch rechtsgeldig was en alle toezeggingen introkken. Kan dit bedrijf zomaar terug komen op gedane toezeggingen?

Nee dat kan niet zomaar. Als het bedrijf u (schriftelijke) toezeggingen heeft gedaan dan dient het deze ook na te komen. U kunt hen daar ook aan houden waardoor u niet gebonden bent aan het contract. Als u kunt bewijzen dat het bedrijf heeft toegegeven fout te zijn, dan hoeft u niet te vrezen. Komt u er samen (nog) niet uit, dan wil ik wel naar uw zaak kijken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag