Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag,


Ik kreeg afgelopen week een rekening binnen van vodafone, waar ik inmiddels al bijna 4 jaar geen klant meer van ben, via de mail gestuurd. Hun geven aan dat ze in het verleden een verkeerd incasso bureau gebruikte die hun zaken niet goed of soms helemaal niet op orde had. Nu weet ik dat dit wel een echte rekening is en geen fishing mail, hier heb ik al achteraan gezeten.

- Mogen hun dat zomaar doen? om nu zolang erna nog een rekening te sturen waar hun zelf eerder nooit wat mee hebben gedaan..
- Mogen hun hier alsnog een verhoging of incasso kosten op berekenen?
-Moet ik dit alsnog betalen?

Ik snap dat een rekening niet dateert en altijd betaald zou moeten worden. en helemaal als de persoon zelf het weigert te betalen. Alleen heb ik hier nooit iets van gehoord. Geen mail, geen telefoon & geen brief.

Hieronder heb ik de mail toegevoegd in geschrift. Ik hoop dat ik een antwoord van u kan verwachten. Vriendelijk bedankt! Groet kevin.

Geachte heer/mevrouw,



Uit controle van onze administratie is gebleken dat er nog facturen van Vodafone Libertel B.V. openstaan waarvan de betalingstermijn inmiddels is verstreken. Wij verzoeken u vriendelijk het reeds vervallen bedrag aan ons over te maken op bankrekeningnummer NL54ABNA0454218966 t.n.v. Direct Pay Services BV te Barendrecht. Vergeet u vooral niet het factuurnummer en debiteurnummer 370811275 te vermelden. U kunt ook direct het totaal verschuldigde bedrag € 131,57 via iDEAL zonder aanvullende kosten betalen via deze iDEAL link. Hiermee voorkomt u dat de kosten nog verder oplopen.



Hieronder treft u alle mutaties en het openstaande saldo:

Datum

Actie

Credit

Debet

06-08-2015

Factuur 316304780

€ 0,00

€ 69,56

06-08-2015

Factuur C-BET-316304780

€ 52,96

€ 0,00

06-09-2015

Factuur 317180551

€ 0,00

€ 69,00

11-02-2016

WIK (8508071)

€ 0,00

€ 40,00

05-03-2019

Lopende rente

€ 0,00

€ 5,97


Totaal

€ 52,96

€ 184,53

05-03-2019

Totaal te betalen

€ 0,00

€ 131,57



Voor de goede orde wijzen wij u erop dat Vodafone Libertel B.V. haar vorderingen aan ons heeft overgedragen (gecedeerd). Om deze reden kunt u uitsluitend nog aan ons bevrijdend betalen op bankrekeningnummer NL54ABNA0454218966 t.n.v. Direct Pay Services BV te Barendrecht. Indien u volgens uw administratie de factuur heeft voldaan, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice onder telefoonnummer 0180-691650.



U bij voorbaat dankend voor uw medewerking,



Hoogachtend,

Direct Pay Services B.V.

Dat ligt in de risicosfeer van de provider, dat zij een verkeerd of ondeugdelijk incassobureau hebben ingeschakeld, maar er is nog geen sprake van verjaring. Dat is vanaf de eerste datum 06-08-2020. U zou een beroep kunnen doen op rechtsverwerking dat is wel minder sterk dan verjaring. De incassokosten moeten betaald worden na een aanmaning welke u nog niet heeft gehad.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag