Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik heb van dit alles foto’s gemaakt en een klacht ingediend bij de servicedesk van de winkel. Als reactie krijg ik terug dat het verkleuren van de stof mogelijk is en dit niet onder garantie valt. Dat het kan dat de plaatsen waar het meest gebruik van wordt gemaakt inzakken. En dat betreft het schuin lopen van de bank een meubelmaker langs kan komen maar als blijkt dat dit ook “normaal” is de kosten van 150 euro voor mijn rekening zijn.
Kortom, wij hebben de bank nu 9 maanden staan en zijn zeker niet tevreden. De bank hebben wij gekocht voor een bedrag van 2400 euro dus ik ga ervan uit dat je dan ook kwaliteit mag verwachten. Helaas verleend de woonwinkel totaal geen service of komt met een oplossing.
Kunt u mij advies geven in hoeverre zij mij tegemoet dienen te komen of hoe we tot een oplossing kunnen komen.
Alvast hartelijk dank.
Van belang is dat u vooraf de koop geadviseerd bent over specifieke eigenschappen van de stof, dat deze bijvoorbeeld snel verkleurd als het wordt bloot gesteld aan veel dag of zonlicht en dat dat bovendien snel kan gaan. Als u niet bent geïnformeerd daarover kunt u het verkleuren opvatten al een gebrekkige eigenschap welke u niet behoefde te verwachten dat deze aanwezig zou zijn, op grond van de inhoud van de koopovereenkomst. U kunt dan verkoper in gebreke stellen en hij zal de fout moeten herstellen of vervanging moeten bieden, voor u kosteloos.
U kunt zich beroepen op de non conformiteit van het product dat na 9 maanden niet naar behoren is. U moet het bedrijf manen om het product degelijk af te leveren en een vergoeding voor gebruik te eisen. Ook is het verstandig dat u het bedrijf in gebreke stelt met een herstel datum van 14 dagen. Heeft u nog vragen, stel ze gerust.