Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hieronder mijn vorige vraag, en antwoord.

Ik heb dit doorgestuurd naar Youfone, maar ze blijven bij hun standpunt dat er gewoon een contract is, en ik niet binnen het termijn heb geannuleerd, maar wat klopt dan van de 14 dagen bedenktijd op moment van levering van het installatiepakket?

Wat moet ik nu doen, hun negeren en de rekening niet betalen? Komt er dan strakjes een deurwaarder, en word de rekening alleen maar groter?
Kan ik de bedragen die Youfone afschrijft blijven terugboeken?

Kortom, wat zijn de volgstappen die ik moet nemen, hoe nu verder als ze blijven vasthouden aan het contract.?

Mvg,




Telefonie en internet

Hallo,
Ik had een contract afgesloten met youfone voor tv thuis en internet. Toen ik de installatie pakket ontving, en ik daarna alles goed doorlas bleek dat tv geleverd word via internet. Maar in mijn bestelling staat duidelijk tv thuis, en internet. Daar ik geen tv wil ontvangen via internet, heb ik meteen gebeld en konden ze niet anders leveren, ik heb toen meteen opgezegd, en het contract geannuleerd, de man aan de telefoon zou het regelen. Toch kreeg ik de rekeningen, ja ik was blijkbaar buiten het 14 dagen op zicht termijn, maar dat komt ook omdat je het installatie pakket pas krijgt kort voor het ingaan van het contract, dus net voor dat de levering plaatsvind. Eerder kon ik dus niet zien dat ik niet krijg waar ik om vroeg. Nu heb ik meerdere malen aangegeven dat ik dit niet wil, en ook aangegeven dat zij niet kunnen leveren wat ik besteld heb nl. tv thuis, én internet, maar nu heb ik alleen internet, en tv moet ik kijken via internet. Ik vind dat dit contract juridisch ook niet rechtsgeldig is, aangezien ik iets anders krijg dan ik besteld heb. Helaas willen ze niets weten van opzeggen en blijven ze herinneringen sturen dat ik moet betalen, maar zelfs dat bedrag klopt niet. Ik zou 6 mnd korting hebben, en het contract zou halverwege de mnd ingaan. Nu zeggen ze dat die korting alleen op de hele mnd word gegeven, en dat die halve mnd het volle bedrag is. Ook daar staat niets van in de bevestiging van mijn bestelling, ze blijven negeren wat ik aangeef.

Heb ik hierin gelijk, en is dit contract niet rechtsgeldig, en kan dit dan zomaar?
10 maart 2019, 11:37

Deel deze vraag
1 Reactie
U kunt de koop en de dienst ontbinden , de datum waarop de bedenktijd gaat lopen begint nadat u de zaken heeft ontvangen als deze in uw bezit raken. Is dat niet zo dan kunt u ook nog stellen dat de dienstverlener zich niet transparant heeft uitgelaten over de voornaamste kenmerken van de dienst waardoor u als consument nog niet gebonden aan de overeenkomst, (6:230 m a )tot slot kan die ook een beroep op dwaling opleveren ( u dacht internet en tv niet tv via internet) en dat u met deze nieuwe feiten de overeenkomst niet had gesloten en daarom vernietigd (6:228 lid 1)

Als er sprake is van non conformiteit geldt de bedenktijd niet en heeft er feitelijk niets mee te maken, U wilde dus digitaal ontvangst via de kabel? Ik vraag me af of dat laatste niet alsnog mogelijk is als u de kabel aansluit ? Maar daar zal dan wel waar een decoder voor nodig zijn? In ieder geval heeft u niet gehad wat u dacht dat u zou krijgen op basis van de inhoud van de overeenkomst, Soms lukt de consument niet maar jurist wel om gelijk te krijgen , ik vraag me eigenlijk hier wel af of de aanbieder u niet kan helpen met de aanpassingen ( kosteloos)

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag