Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn badkamerradiotor is binnen de garantietermijn kapot gegaan. De badkamerfirma heeft deze kosteloos vervangen maar wel de installatieuren en autokosten in rekening gebracht. Is dit redelijk?

Ik neem aan dat u bedoelt de extra garantie die de verkoper heeft geboden? In dat geval dient u te bestuderen de voorwaarden die daarbij horen. Als die niet dekken "kosteloos" kunt u beter terugvallen op de wettelijke garantie van 7:17 e.v die u dat wel geeft. U dient dan wel te bewijzen dat het gebrek niet door u toedoen is ontstaan. ( indien dat zich na zes maanden aankoop openbaarde)

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De verkoper geeft aan dat de fabrieksgarantie de radiator dekt .
De facturering van de installatiekosten suggereert dat deze niet onder deze garantie vallen.
Is de verkoper van de radiator verantwoordelijk voor de installatie van de nieuwe radiator of is het redelijk dat deze kosten op mij worden verhaald?


Verkoper is verantwoordelijk voor niet leveren van een ondeugdelijke installatie , ( artikel 7:17 BW en.v . , hij is uw eerste aanspreekpunt ongeacht of u gebruik kunt maken van fabrieksgarantie.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag