Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Dag,
Als beginnende ondernemer heb ik een pin overgenomen van de oude eigenaar van de winkel. Echter moest deze gewijzigd worden op mijn naam. Zodoende alles geregeld contract ondertekend. Echter was er nog 1 afhandeling totdat het officiƫel werd. De werknemer had mij aangegeven dat ik op een bepaalde dag aanwezig moest zijn, zodat we de pin gereed konden maken. Heb de hele dag gewacht maar tevergeefs. Gebeld meerdere keren niemand die me kon helpen. Daarna 3 dagen later werd me verteld dat ik eerst de factuur moet betalen. Echter had deze factuur nog 20 dagen totdat die betaald moest worden. Nu wil ik niet meer verder met dit bedrijf. Daarna werd het een heel naar verhaal. Ik moet betalen en het was beter om met ze door te gaan. Ik heb gezegd nee bedankt. Maar ze zeiden dan moeten we geld in rekening brengen. Maar liefst 350 euro omdat ze heel veel werk in me hebben gestopt. Terwijl ik geen enkele diensten van ze heb gebrui gemaakt. In het contract staat geen opzegtermijn of dergelijke. Het is iets langer als een maand geleden. Mag dit? Ze zeggen we kunnen alleen je contract opzeggen als je de pinautomaat weer terug stuurt en de factuur betaald. Ik snap het niet. Vind het heel dwingend overkomen.

U heeft het apparaat en de dienstverlenging overgenomen , de voorwaarden bepalen vanaf hier hoe de rechten en plichten zijn verdeeld. Ik vind het wel vreemd dat men u slecht behandeld, u mag het bedrijf in gebreke stellen en de schade vorderen die u heeft gemaakt omdat u heeft moeten wachten voor niks. Afkoop kan inderdaad zijn geregeld in de de voorwaarden, hoe lang duurt het contract nog? Het geld dat zij van u vorderen moet steunen op enig bepaling uit het contract dus vraagt u daarna?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag