Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


case:

1 ik.betaal maandelijks voor een telefoon een afbetaling. Dot is contractueel geregeld. Het toestel in het contract is echter niet diegene die ik in bezit heb. Type en Imeinummer is niet correct.

2 Ik betaal een verzekering voor hetzelfde , foute nummer van het contract


3 De bewuste telefoon is geruild op de dag van aankoop wegens een defect.

Nu heb ik schade aan de telefoon. De verzekering dekt niet want mijn toestel is niet de "juiste". Het Imeinummer is niet correct en moet worden omgezet naar het omgeruilde exemplaar.

De telefoon leverancier (telekom bedrijf) is niet bij machte en/ of wil mij de gegevens te verstrekken waardoor ik dus mijn claim. iet kan indienen.

Vraag.
1 ik betaal een bedrag per maand/ lening voor een telefoon die ik niet heb. Kan ik dat terughalen? Ik betaal voor een toestel dat nooit van mij zal zijn/ af te betalen is.
2 ik betaal verzekering voor een toestel dat ik niet heb. Is dat terug te claimen? Want immers betaal ik voor dekking die niet te claimen is.

1 en 2 zijn direct verbonden met het toestel.

Graag uw inzichten. De klantenservice van de telekom leverancier weigert iets te doen. De verzekeraar heeft informatie nodig van de wissel.

wat nu?

Interessante juridische vraagstelling, ik denk dat het er op neer komt dat u verkoper nu in verzuim moet zetten, omdat er van meet af aan sprake was van wanprestatie : u heeft niet een zaak ontvangen die u op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten , althans de papieren kloppen niet. De verkoper dient dit terstond in orde te maken nu u schade lijdt die voorkomen kan worden . Voor wat betreft opschortingen of terugbetalingen : u heeft zonder eigen schuld daaraan te hebben een verkeerd product verzekerd. Die premie kunt u terugvorderen, De diensten zijn wel geleverd en u heeft er gebruik van gemaakt, dus daarover mijn twijfel.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag