Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


goede middag,

Heb een product niet ontvangen , krijg aanmaningen ,is geen enkel bewijs,schijnt onder de 200 euro niet nodig te zijn.
Wat kan ik nu doen?

Het beste is dat u schriftelijk laat weten of niets besteld te hebben of geen prijs te stellen op het product, waarbij u dan ook niet gaat betalen. Het bedrijf zal met bewijzen moeten komen. Heeft u wel iets besteld maar niet ontvangen, stel het bedrijf dan in gebreke en ontbind volgens de koop indien levering achterwege blijft.

Beoordeel dit antwoord:

Je hebt dus een bestelling gedaan bij een webshop en vervolgens niets ontvangen?

Wat is/was er afgesproken over de verzending? Ik neem aan dat de webshop de wijze van verzending heeft aangeboden en niet u een specifieke andere wijze heeft aangegeven?

Let wel, ik bedoel dat de webshop de wijze van verzending niet aanbiedt.

Je kan wel stellen dat je niets hebt ontvangen en in beginsel is het aan de webshop/verkoper dat te bewijzen. Is er een track en trace code? Wat was er afsgesproken over de datum bezorging, is dat al lang geleden?

Het bedrag van de bestelling lijkt me niet het meest relevant.

Beoordeel dit antwoord:

U stelt uw vraag in de rubriek consumentenrecht, dus ik ga er vanuit dat u consument bent. U bent daarom beschermd door wetgeving, die o.a. zegt dat een bestelling pas is afgerond wanneer het bestelde product in uw bezit is. De verzending komt dus voor risico van de verkoper. De verkoper zal niet alleen moeten aantonen dat het product verzonden is, maar ook dat het door u is ontvangen. Tot die tijd bent u geen betaling verschuldigd. Het bedrag van de bestelling speelt trouwens geen rol voor de wet (misschien bij de verkoper, als intern beleid, maar daar heeft u niets mee te maken).

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag