Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben een bank gekocht bij een woonwinkel. De keuze was laten bezorgen met bezorgkosten of zelf afhalen. Wij hebben de bank zelf afgehaald.
De bank stond in het magazijn en is door de winkelmedewerker van een pallet gehaald waar wat we later zagen een spijker uit stak.
Bij thuiskomst zagen wij pas dat de bank een beschadiging van het stof had. We hebben direct gebeld en een mail gemaakt. We krijgen wel een nieuwe bank maar moeten deze zelf om gaan ruilen. De bank wordt niet thuis bezorgd, hiervoor moeten we 45 euro betalen, terwijl het niet onze schuld is. Dit omdat we in eerste instantie ook gekozen hebben voor af te halen.
Mogen ze dit zo afhandelen?

Er is sprake van een gebrek in de zin van artikel 7: 17 BW welke zich openbaart binnen zes maanden na aankoop en waarvoor de aansprakelijkheid zelfs al is geaccepteerd door verkoper. Hij dient u kosteloos aan te bieden vervanging of herstel .( 7:21 BW) De kosten van nakoming mogen niet in rekening worden gebracht zie lid 2.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag