Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Wij huren via een woningbouwvereniging. We hebben al ruim 8 maanden overlast van een pomp in het riool die erg veel herrie veroorzaakt, vaak meerdere keren per uur ook 's nachts. Elke keer wordt het probleem tijdelijk opgelost door de pomp schoon te maken, maar na een paar weken begint het weer opnieuw. Er wordt gezegd dat het aan de bewoners ligt die dingen door de wc spoelen die er niet horen, maar dit verklaart niet dat we eerder nooit last hadden. Het enige dat tot nu toe is gedaan is een brief bij de bewoners in de bus gooien in januari. Na de laatste melding moeten we inmiddels twee weken wachten voor het probleem wordt opgelost, omdat het nogal lang duurt voordat er actie wordt ondernomen. Dat betekent dus twee weken lang gebroken nachten. We hebben inmiddels gezondheidsklachten door slaaptekort.
We hebben al eerder issues gehad met deze woningbouwvereniging met verstoppingen in het riool en verschillende overstromingen wat ook een jaar heeft geduurd en ontelbare telefoontjes van onze kant voor het was opgelost.
Ondertussen krijgen we wel elk jaar een brief met een maximale huurverhoging.
Mijn vraag is of er juridische mogelijkheden zijn om de woningbouw meer actie te laten ondernemen en of er mogelijkheden zijn bezwaar aan te tekenen tegen de komende huurverhoging.

Als u ernstige overlast ervaart door de pomp, dan dient de woningbouw schriftelijk hiervan op de hoogte gesteld te worden waarin u ook aangeeft huurprijsvermindering te zullen toepassen als het probleem niet opgelost wordt. Zij zal dan adequaat en zo snel mogelijk het probleem moeten herstellen. Ik begrijp dat de overlast aanhoudt en de woningbouw hier weinig tegen doet. Ik raad u aan eventueel samen met andere bewoners na de schriftelijke melding een klacht in te dienen bij de onafhankelijke klachtencommissie. Iedere woningbouw heeft dit. Mocht dit niet helpen dan kunt u desgewenst contact met mij opnemen voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag