Vraag

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn woning. Het geval is dat ik en mijn huisgenoot een woning huren bij een vastgoedbedrijf. Op 28 april is er door een losgesprongen waterafvoerslang van onze wasmachine een overstroming ontstaan terwijl wij niet thuis waren. Hierop heeft de onderbuurman de brandweer gebeld, die onze voordeur heeft opengebroken om toegang te krijgen tot de woning en de overstroming te verhelpen. Hierdoor is onze voordeur dus kapot gegaan, en moet er een nieuwe ingezet worden. Tot op heden is dit nog niet gebeurd. Als ik het goed begrijp hoort de voordeur bij de opstal, welke door de verhuurder behoort te worden verzorgd. Onze verhuurder weigert echter nadat wij dit verschillende keren gemeld hebben dit te vergoeden of te verhelpen, en verwijst ons naar onze eigen verzekeraar, die ons vervolgens weer terug naar de verhuurder stuurt. Is het juist dat de verhuurder aansprakelijk is voor het verzorgen/betalen van een nieuwe voordeur? En zou u mij kunnen vertellen wat wij het beste kunnen doen om dit te bewerkstelligen? Wij overwegen nu een sommatiebrief te versturen, is dit de juiste handeling en zo ja zou u mij kunnen vertellen wat hier zoal in zou moeten staan?

Met vriendelijke groet

Deel deze vraag

1 Reactie

De verhuurder behoeft in dit geval niet de gebreken aan de deur te vergoeden omdat u aansprakelijk bent voor de ontstane schade. ( artikel 7:204 BW) Ook de opstalverzekeraar zal misschien om die reden de schadeclaim hebben afgewezen?

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm