Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 17 maart j.l. hebben wij een nieuwe fietsaccu gekocht voor de fiets van onze dochter.
Sinds afgelopen week lijkt er ineens vocht in te zitten, blijft er een lampje branden en laadt deze niet meer op.
Op de accu zit 2 jaar garantie.
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf, die heeft dit doorgespeeld aan de leverancier, maar maakte hierbij al wel de opmerking, dat vocht bijna nooit onder de garantie valt.
Ik vind dit vreemd. De fiets staat thuis altijd binnen, bij school staat deze buiten en is er weleens een regenbui overheen gegaan. Ik mag toch verwachten, dat ik ook in de regen een fiets kan gebruiken, zeker bij dit Nederlandse weer en een Nederlands fietsbedrijf(Gazelle). Nu zag ik op internet langskomen, dat de leverancier moet kunnen aantonen, dat het onze schuld is, dat het product kapot is, als deze kapot gaat binnen 6 maanden na aankoop.
Kunt u mij zeggen of dit klopt of wat ik verder nog kan doen om een nieuwe accu te krijgen?

Da klopt hoor! U moet gewoon kosteloos herstel vorderen of als dat niet meer mogelijk is , kosteloze vervanging.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag