Vraag

Ik heb door een storing bij Ziggo 9 maanden gratis eredivisie live toegezegd gekregen. Tot 2x toe en zelfs zwart op wit. Konden het technisch niet regelen dat ik dat niet 9 maanden lang hoefde te betalen maar dat ze het met mijn eerstkomende factuur zouden verrekenen. Het enige waar wij ziggo voor aanhouden is om voetbal te kunnen kijken. Voor de rest wordt ee hier bijna geen televisie gekeken in huis. Gisteren kreeg ik mijn factuur en na gechat te hebben met een medewerker blijkt dat er, zonder mij bericht te hebben, de vergoeding afgewezen. Dit kan toch niet zomaar? Toezeggen is vergoeden lijkt mij? Ik hoor graag van u.
Met vr gr

Deel deze vraag

6 Reacties

Goedemorgen,

Om uw vraag beter te kunnen beantwoorden, verzoek ik u wat specifieker in te gaan op de toezeggingen, en het “zwart op wit” verhaal. Per mail? Brief? Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan Somers

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
Reactie van de vraagsteller
eronder volgt een opname van uw online chatsessie.
Algemene informatie
Begintijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:02:48 GMT
Eindtijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:36:44 GMT
Duur (daadwerkelijke tijd van chatten) 00:33:55
Medewerker Marc

Chattranscript
Info: Je wordt zo snel mogelijk verbonden met een medewerker.
Info: Je chat nu met Marc.
Marc: Hallo Sera!
De Jong Sera: Hi Marc
Marc: Waar kan ik je mee helpen?
De Jong Sera: Ik zou deze maand er verrekening van mijn noga krijgen van juliie
De Jong Sera: Ongeveer 160 euro zou er verrekend worden
De Jong Sera: Niets ontvangen
Marc: Dat is een behoorlijke verrekening! Was dit misschien vanwege een storing?
De Jong Sera: Klopt
Marc: Ik ga uitzoeken waarom dit niet gebeurt is
De Jong Sera: Oke
Marc: Is het adres Prattenburg 134?
De Jong Sera: Ja dat klopt
Marc: Ik lees dat de vergoeding was aangemaakt omdat je 1 wedstrijd niet kon zien. Klopt dit?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Dat is nml het enige wat wij kijken
De Jong Sera: Ik zou 9 maanden terug krijgen
Marc: Dan heb ik geen goed nieuws. De vergoeding is afgekeurd. De reden is dat een vergoeding van 161,55 niet gegeven kan worden wanneer 1 wedstrijd niet bekeken kan worden

Ik lees dat dit voor 9 maanden zou zijn, wat niet de bedoeling is. Wanneer er 1 wedstrijd niet bekeken kan worden door een storing in ons signaal, kunnen wij het enkel vergoeden wanneer de storing langer dan 12 uur duurt. Wanneer Fox Sports besluit om een wedstrijd op een ander kanaal dan eredivisie uit te zenden, zijn wij hier afhankelijk van. In deze periode hebben wij ook iedereen hiervoor moeten doorverwijzen naar Fox Sports omdat wij niet kunnen bepalen welke wedstrijd op welke kanaal wordt uitgezonden. Dit bepaald Fox
De Jong Sera: 2x toegezegd
De Jong Sera: Mooi verhaal
De Jong Sera: 2x toezeggen is bindend
De Jong Sera: 1,5 uur in de wacht
Marc: 9 maanden vergoeding voor 1 gemiste wedstrijd staat natuurlijk niet in verhouding. Ik kan een klacht voor jou aanmaken zodat je hierover gebeld gaat worden, maar verder kan ik hierin niets betekenen
De Jong Sera: Dat is prima
De Jong Sera: Enorm teleurgesteld wederom
De Jong Sera: Lijkt mij dat je klachtenafhandeling bij een bedrijf als ziggo prio heeft
De Jong Sera: En toezeggen is vergoeden als je dat contractueel zou laten bekijken
Marc: Kan ik jouw 06 nummer noteren?
De Jong Sera: Uiteraard
Marc: Wanneer iets toe is gezegd, kan dit bindend zijn. Tenzij de voorwaarden afwijken. Toezeggen is natuurlijk onder voorbehoud en kunnen wettelijk gezien geen rechten aan gebonden worden
De Jong Sera: Dat zegt u
De Jong Sera: Niet vernoemd in toezegging 2 maal door collega’s
De Jong Sera: En enorm slecht dat dot
De Jong Sera: nier gecommuniceerd is
De Jong Sera: Of Een alternatief is aangeboden
Marc: Mag ik jouw 06 nummer?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Neem aan dat u die heeft
De Jong Sera: Of niet
Marc: Ik zou graag willen vragen of je deze in de chat zou willen zetten. Een nieuw nummer is vrij snel aangevraagd
De Jong Sera: Aangezien ik niets vernomen heb de afgelopen weken als er een afwijzing is
De Jong Sera: Ben een erg trouwe klant
De Jong Sera: 0625167676
De Jong Sera: Als iets goed is
Marc: Ik heb het ingediend bij de klachtenmanagement,. Het kan nu 5 werkdagen duren voordat je een telefoontje van ze ontvangt. Meestal is het vrij snel
Marc: Kan ik verder iets betekenen?

Hierbij de chatgeschiedenis
Goedemorgen,

Het is een duidelijk verhaal. Ik zou de algemene voorwaarden etc. er op na moeten lezen, om te bezien (of- en waarom) de verrekening zou zijn afgekeurd etc. Communicatie zwart op wit is altijd het beste. Dat heeft u goed gedaan.

Mocht u uw vordering aan de kantonrechter voor willen leggen en naast uw hoofdsom bijvoorbeeld ook de rente en proceskosten willen vorderen, is het van belang uw stellingen op schrift te kunnen onderbouwen. Een chatgeschiedinis kan dat zeker van belang zijn.


Via rechtswinkel.nl kunt u een direct contactaanvraag doen, daarbij uw e-mailadres mee sturen, dan kan ik met u bezien, hoe deze situatie het beste kan worden aangepakt. Het staat mij helaas niet vrij mijn gegevens via deze reactie aan u te doen toekomen.


Als ik iets voor u kan beketenen, dan verneem ik graag van u middels een direct contactaanvraag en kunnen we de casus bespreken.

Mocht ik u nader kunnen helpen/bijstaan, verneem ik graag van u en wens u voor het overige een fijn weekend.


Met vriendelijke groet,

Sebastiaan Somers

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
Reactie van de vraagsteller
eronder volgt een opname van uw online chatsessie.
Algemene informatie
Begintijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:02:48 GMT
Eindtijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:36:44 GMT
Duur (daadwerkelijke tijd van chatten) 00:33:55
Medewerker Marc

Chattranscript
Info: Je wordt zo snel mogelijk verbonden met een medewerker.
Info: Je chat nu met Marc.
Marc: Hallo Sera!
De Jong Sera: Hi Marc
Marc: Waar kan ik je mee helpen?
De Jong Sera: Ik zou deze maand er verrekening van mijn noga krijgen van juliie
De Jong Sera: Ongeveer 160 euro zou er verrekend worden
De Jong Sera: Niets ontvangen
Marc: Dat is een behoorlijke verrekening! Was dit misschien vanwege een storing?
De Jong Sera: Klopt
Marc: Ik ga uitzoeken waarom dit niet gebeurt is
De Jong Sera: Oke
Marc: Is het adres Prattenburg 134?
De Jong Sera: Ja dat klopt
Marc: Ik lees dat de vergoeding was aangemaakt omdat je 1 wedstrijd niet kon zien. Klopt dit?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Dat is nml het enige wat wij kijken
De Jong Sera: Ik zou 9 maanden terug krijgen
Marc: Dan heb ik geen goed nieuws. De vergoeding is afgekeurd. De reden is dat een vergoeding van 161,55 niet gegeven kan worden wanneer 1 wedstrijd niet bekeken kan worden

Ik lees dat dit voor 9 maanden zou zijn, wat niet de bedoeling is. Wanneer er 1 wedstrijd niet bekeken kan worden door een storing in ons signaal, kunnen wij het enkel vergoeden wanneer de storing langer dan 12 uur duurt. Wanneer Fox Sports besluit om een wedstrijd op een ander kanaal dan eredivisie uit te zenden, zijn wij hier afhankelijk van. In deze periode hebben wij ook iedereen hiervoor moeten doorverwijzen naar Fox Sports omdat wij niet kunnen bepalen welke wedstrijd op welke kanaal wordt uitgezonden. Dit bepaald Fox
De Jong Sera: 2x toegezegd
De Jong Sera: Mooi verhaal
De Jong Sera: 2x toezeggen is bindend
De Jong Sera: 1,5 uur in de wacht
Marc: 9 maanden vergoeding voor 1 gemiste wedstrijd staat natuurlijk niet in verhouding. Ik kan een klacht voor jou aanmaken zodat je hierover gebeld gaat worden, maar verder kan ik hierin niets betekenen
De Jong Sera: Dat is prima
De Jong Sera: Enorm teleurgesteld wederom
De Jong Sera: Lijkt mij dat je klachtenafhandeling bij een bedrijf als ziggo prio heeft
De Jong Sera: En toezeggen is vergoeden als je dat contractueel zou laten bekijken
Marc: Kan ik jouw 06 nummer noteren?
De Jong Sera: Uiteraard
Marc: Wanneer iets toe is gezegd, kan dit bindend zijn. Tenzij de voorwaarden afwijken. Toezeggen is natuurlijk onder voorbehoud en kunnen wettelijk gezien geen rechten aan gebonden worden
De Jong Sera: Dat zegt u
De Jong Sera: Niet vernoemd in toezegging 2 maal door collega’s
De Jong Sera: En enorm slecht dat dot
De Jong Sera: nier gecommuniceerd is
De Jong Sera: Of Een alternatief is aangeboden
Marc: Mag ik jouw 06 nummer?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Neem aan dat u die heeft
De Jong Sera: Of niet
Marc: Ik zou graag willen vragen of je deze in de chat zou willen zetten. Een nieuw nummer is vrij snel aangevraagd
De Jong Sera: Aangezien ik niets vernomen heb de afgelopen weken als er een afwijzing is
De Jong Sera: Ben een erg trouwe klant
De Jong Sera: 0625167676
De Jong Sera: Als iets goed is
Marc: Ik heb het ingediend bij de klachtenmanagement,. Het kan nu 5 werkdagen duren voordat je een telefoontje van ze ontvangt. Meestal is het vrij snel
Marc: Kan ik verder iets betekenen?

Hierbij de chatgeschiedenis
Reactie van de vraagsteller
eronder volgt een opname van uw online chatsessie.
Algemene informatie
Begintijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:02:48 GMT
Eindtijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:36:44 GMT
Duur (daadwerkelijke tijd van chatten) 00:33:55
Medewerker Marc

Chattranscript
Info: Je wordt zo snel mogelijk verbonden met een medewerker.
Info: Je chat nu met Marc.
Marc: Hallo Sera!
De Jong Sera: Hi Marc
Marc: Waar kan ik je mee helpen?
De Jong Sera: Ik zou deze maand er verrekening van mijn noga krijgen van juliie
De Jong Sera: Ongeveer 160 euro zou er verrekend worden
De Jong Sera: Niets ontvangen
Marc: Dat is een behoorlijke verrekening! Was dit misschien vanwege een storing?
De Jong Sera: Klopt
Marc: Ik ga uitzoeken waarom dit niet gebeurt is
De Jong Sera: Oke
Marc: Is het adres Prattenburg 134?
De Jong Sera: Ja dat klopt
Marc: Ik lees dat de vergoeding was aangemaakt omdat je 1 wedstrijd niet kon zien. Klopt dit?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Dat is nml het enige wat wij kijken
De Jong Sera: Ik zou 9 maanden terug krijgen
Marc: Dan heb ik geen goed nieuws. De vergoeding is afgekeurd. De reden is dat een vergoeding van 161,55 niet gegeven kan worden wanneer 1 wedstrijd niet bekeken kan worden

Ik lees dat dit voor 9 maanden zou zijn, wat niet de bedoeling is. Wanneer er 1 wedstrijd niet bekeken kan worden door een storing in ons signaal, kunnen wij het enkel vergoeden wanneer de storing langer dan 12 uur duurt. Wanneer Fox Sports besluit om een wedstrijd op een ander kanaal dan eredivisie uit te zenden, zijn wij hier afhankelijk van. In deze periode hebben wij ook iedereen hiervoor moeten doorverwijzen naar Fox Sports omdat wij niet kunnen bepalen welke wedstrijd op welke kanaal wordt uitgezonden. Dit bepaald Fox
De Jong Sera: 2x toegezegd
De Jong Sera: Mooi verhaal
De Jong Sera: 2x toezeggen is bindend
De Jong Sera: 1,5 uur in de wacht
Marc: 9 maanden vergoeding voor 1 gemiste wedstrijd staat natuurlijk niet in verhouding. Ik kan een klacht voor jou aanmaken zodat je hierover gebeld gaat worden, maar verder kan ik hierin niets betekenen
De Jong Sera: Dat is prima
De Jong Sera: Enorm teleurgesteld wederom
De Jong Sera: Lijkt mij dat je klachtenafhandeling bij een bedrijf als ziggo prio heeft
De Jong Sera: En toezeggen is vergoeden als je dat contractueel zou laten bekijken
Marc: Kan ik jouw 06 nummer noteren?
De Jong Sera: Uiteraard
Marc: Wanneer iets toe is gezegd, kan dit bindend zijn. Tenzij de voorwaarden afwijken. Toezeggen is natuurlijk onder voorbehoud en kunnen wettelijk gezien geen rechten aan gebonden worden
De Jong Sera: Dat zegt u
De Jong Sera: Niet vernoemd in toezegging 2 maal door collega’s
De Jong Sera: En enorm slecht dat dot
De Jong Sera: nier gecommuniceerd is
De Jong Sera: Of Een alternatief is aangeboden
Marc: Mag ik jouw 06 nummer?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Neem aan dat u die heeft
De Jong Sera: Of niet
Marc: Ik zou graag willen vragen of je deze in de chat zou willen zetten. Een nieuw nummer is vrij snel aangevraagd
De Jong Sera: Aangezien ik niets vernomen heb de afgelopen weken als er een afwijzing is
De Jong Sera: Ben een erg trouwe klant
De Jong Sera: 0625167676
De Jong Sera: Als iets goed is
Marc: Ik heb het ingediend bij de klachtenmanagement,. Het kan nu 5 werkdagen duren voordat je een telefoontje van ze ontvangt. Meestal is het vrij snel
Marc: Kan ik verder iets betekenen?

Hierbij de chatgeschiedenis
Reactie van de vraagsteller
eronder volgt een opname van uw online chatsessie.
Algemene informatie
Begintijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:02:48 GMT
Eindtijd van chat Fri, 21 Jun 2019 14:36:44 GMT
Duur (daadwerkelijke tijd van chatten) 00:33:55
Medewerker Marc

Chattranscript
Info: Je wordt zo snel mogelijk verbonden met een medewerker.
Info: Je chat nu met Marc.
Marc: Hallo Sera!
De Jong Sera: Hi Marc
Marc: Waar kan ik je mee helpen?
De Jong Sera: Ik zou deze maand er verrekening van mijn noga krijgen van juliie
De Jong Sera: Ongeveer 160 euro zou er verrekend worden
De Jong Sera: Niets ontvangen
Marc: Dat is een behoorlijke verrekening! Was dit misschien vanwege een storing?
De Jong Sera: Klopt
Marc: Ik ga uitzoeken waarom dit niet gebeurt is
De Jong Sera: Oke
Marc: Is het adres Prattenburg 134?
De Jong Sera: Ja dat klopt
Marc: Ik lees dat de vergoeding was aangemaakt omdat je 1 wedstrijd niet kon zien. Klopt dit?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Dat is nml het enige wat wij kijken
De Jong Sera: Ik zou 9 maanden terug krijgen
Marc: Dan heb ik geen goed nieuws. De vergoeding is afgekeurd. De reden is dat een vergoeding van 161,55 niet gegeven kan worden wanneer 1 wedstrijd niet bekeken kan worden

Ik lees dat dit voor 9 maanden zou zijn, wat niet de bedoeling is. Wanneer er 1 wedstrijd niet bekeken kan worden door een storing in ons signaal, kunnen wij het enkel vergoeden wanneer de storing langer dan 12 uur duurt. Wanneer Fox Sports besluit om een wedstrijd op een ander kanaal dan eredivisie uit te zenden, zijn wij hier afhankelijk van. In deze periode hebben wij ook iedereen hiervoor moeten doorverwijzen naar Fox Sports omdat wij niet kunnen bepalen welke wedstrijd op welke kanaal wordt uitgezonden. Dit bepaald Fox
De Jong Sera: 2x toegezegd
De Jong Sera: Mooi verhaal
De Jong Sera: 2x toezeggen is bindend
De Jong Sera: 1,5 uur in de wacht
Marc: 9 maanden vergoeding voor 1 gemiste wedstrijd staat natuurlijk niet in verhouding. Ik kan een klacht voor jou aanmaken zodat je hierover gebeld gaat worden, maar verder kan ik hierin niets betekenen
De Jong Sera: Dat is prima
De Jong Sera: Enorm teleurgesteld wederom
De Jong Sera: Lijkt mij dat je klachtenafhandeling bij een bedrijf als ziggo prio heeft
De Jong Sera: En toezeggen is vergoeden als je dat contractueel zou laten bekijken
Marc: Kan ik jouw 06 nummer noteren?
De Jong Sera: Uiteraard
Marc: Wanneer iets toe is gezegd, kan dit bindend zijn. Tenzij de voorwaarden afwijken. Toezeggen is natuurlijk onder voorbehoud en kunnen wettelijk gezien geen rechten aan gebonden worden
De Jong Sera: Dat zegt u
De Jong Sera: Niet vernoemd in toezegging 2 maal door collega’s
De Jong Sera: En enorm slecht dat dot
De Jong Sera: nier gecommuniceerd is
De Jong Sera: Of Een alternatief is aangeboden
Marc: Mag ik jouw 06 nummer?
De Jong Sera: Ja
De Jong Sera: Neem aan dat u die heeft
De Jong Sera: Of niet
Marc: Ik zou graag willen vragen of je deze in de chat zou willen zetten. Een nieuw nummer is vrij snel aangevraagd
De Jong Sera: Aangezien ik niets vernomen heb de afgelopen weken als er een afwijzing is
De Jong Sera: Ben een erg trouwe klant
De Jong Sera: 0625167676
De Jong Sera: Als iets goed is
Marc: Ik heb het ingediend bij de klachtenmanagement,. Het kan nu 5 werkdagen duren voordat je een telefoontje van ze ontvangt. Meestal is het vrij snel
Marc: Kan ik verder iets betekenen?

Hierbij de chatgeschiedenis

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm