Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Geachte heer/ mevrouw,

In Nijmegen huur ik een kamer, in december 2018 is er een lekkage ontstaan aan mijn dak/ plafond. Dit is direct bij het ontstaan van de lekkage gemeld aan de pandeigenaar/ huurbaas. Hierop is door de huurbaas medegedeeld dat er een dakdekkersbedrijf zou komen om het probleem te verhelpen. Dit is toen der tijd niet gebeurt. Als gevolg van de lekkage is er over de tijd schimmel ontstaan aan mijn plafond, hierop heb ik wederom (in februari 2019) direct melding gemaakt van het ontstaan van deze schimmel aan mijn plafond. Hierop is in reactie aangegeven dat het dak in het voorjaar van dit jaar (2019) op de planning stond om gerenoveerd te worden.

In Maart is er een tweede lekkage ontstaan in een andere ruimte die bij de kamer hoort maar onder hetzelfde dak zit, hier is wederom direct melding van gemaakt. Hier op is aangegeven dat er binnen een aantal weken een dakdekker zou komen kijken om het dak te repareren/ vervangen.

tot op heden is er enkel gekeken naar het dak, wat in Maart is geweest na het doen van de melding. Er is tot op heden geen verdere communicatie geweest of uitsluitsel gegeven over een exact moment waarop de lekkage(s) en schimmelvorming worden verholpen.

Wat is een logische stap/ zijn logische stappen om dit proces sneller te laten verlopen en is het mogelijk om huurvermindering te vragen in deze situatie?

Ik hoor graag van u.

U dient de verhuurder schriftelijk (liefst aangetekend) formeel in gebreke te stellen om het dak zo spoedig mogelijk of voor een bepaalde termijn te repareren. Weigert de verhuurder of kan hij dit nog steeds niet, dan kunt u de huurbetaling in verhouding verminderen. Meldt dit wel ook van te voren in de brief. Het schimmelprobleem komt ook voor zijn rekening. Mocht de verhuurder niets van zich laten horen, neemt u dan desgewenst direct contact met mij op voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Ik ga de verhuurder formeel in gebreke stellen en hierin de termijn en huurvermindering in vermelden.

Mocht dit na die tijd geen concrete actie tot reactie hebben, zal ik direct contact met u opnemen.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag