Vraag

Sinds 2010 doet dezelfde belastingadviseur mijn jaarlijkse belastingaangifte. Ieder jaar opnieuw wordt ze ook gemachtigd door mij.
Onlangs ontdekte ik per toeval dat ik ook reiskosten mag aftrekken in de categorie zorgkosten. Dit heeft zij mij nooit verteld, terwijl ze wel wist dat ik ieder jaar vaak en veel moet reizen voor medische bezoeken. Over de laatste 5 jaar berekend, heb ik zo'n 1100 @ 1200 euro p.j. aan aftrekkosten misgelopen. De jaren daarvoor kunnen niet meer aangepast worden heb ik vernomen van de belastingdienst.. Dus heb ik alleen de cijfers van de laatste 5 jaar opgestuurd naar de adviseur met het verzoek om opnieuw in te dienen. Hoewel we in het verleden altijd een goede professionele relatie hadden, waarin ik nooit al te lang moest wachten op een antwoord, word ik nu genegeerd en krijg ik geen enkel antwoord meer. Niet schriftelijk, niet telefonisch. Aangezien ik maar een heel klein pensioentje heb, in feite iedere maand de riem harder aan moet trekken, is elke euro belangrijk voor mij.
Wat nu? Hoe krijg ik haar medewerking in het heropenen van de aangiftes die zij verzorgd heeft en welke nu nog niet verjaard zijn?
Met voorbaat dank!
AR

Deel deze vraag

1 Reactie

Als u haar reeds (formeel) heeft aangeschreven voor heropening van de aangiftes en zij laat niets van zich horen, dan kunt u een klacht indienen bij de organisatie waarbij ze is aangesloten. Mogelijk dat zij meer actie kunnen ondernemen. Verder wordt het een civiele aangelegenheid om haar aan te sporen de aangiftes te verzorgen. U zult aldus haar moeten dagvaarden.

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm