Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hallo,

Ik ben op 13 mei op mijn (3 weken oude) fiets aangereden op een rotonde. Ik fietste op de rotonde, en een auto die de rotonde verliet heeft mij niet gezien en geschept.
De bestuurster is gestopt en op het eerste gezicht leek er geen schade te zijn aan mijn fiets, zelf had ik wel flink last van mijn been. Ik heb het telefoonnummer van de bestuurster gekregen voor het geval ik toch nog schade tegenkwam, zij verzekerde me dat ze alles zou vergoeden. Tijdens de fietsrit terug naar huis viel het mij toch wel op dat de fiets niet meer goed reed en er iets van een slag in het wiel leek te zitten.
Bij thuiskomst heb ik het nummer gebeld, maar ik kreeg de voicemail . Vervolgens heb ik dus maar via Whatsapp gestuurd dat de fiets toch niet in orde was en dat ik een afspraak bij de fietsenmaker zou maken, met de vraag of ik de rekening door kun sturen. Dat was prima en ze zou het dan met de verzekering regelen.
Vervolgens heb ik op 15 mei een afspraak bij de fietsenmaker gemaakt, en kreeg ik via Whatsapp weer te horen dat ze sowieso de schade voor mij zou betalen.
Op 22 mei is de reparatie van mijn fiets voltooid en heb ik de rekening (ruim 200 euro) via Whatsapp doorgestuurd. Toen kreeg ik als reactie dat ze daar niets van een slag in het wiel in zag. Ik heb toen gereageerd dat ze het wiel opnieuw hebben uitgericht, maar dat er dus ook schade aan het zadel, stuur en pedalen was gevonden.
Op 26 mei krijg ik weer reactie, dat ze het erg raar vind dat ik de schade niet zelf heb kunnen zien, en dat dat niet te missen zou moeten zijn geweest, maar dat ze het naar de verzekering zou sturen en zou laten weten wat die ervan vinden.
Na 2 weken niets te horen heb ik gevraagd om een update, maar lijkt het erop dat ik ben geblokkeerd op Whatsapp (1 vinkje i.p.v. 2).
De dagen daarna heb ik nogmaals een bericht gestuurd op Whatsapp, meerdere malen gebeld, een voicemail achtergelaten, een SMS gestuurd en een mail gestuurd (mailadres vermeld in voicemail). Op geen enkele poging kreeg ik antwoord.
Op 27 juni heb ik via de Whatsapp van mijn vaders telefoon opnieuw een bericht gestuurd, met de vraag om een update, en als we voor 4 juli niets zouden horen, dat ik over zou gaan tot aangifte (kenteken is bekend).
Vervolgens krijgt mijn vader op 4 juli bericht dat de verzekering op de hoogte is gesteld, en dat ze door familieomstandigheden er geen aandacht voor had gehad. Inmiddels is het weer 2 weken verder en heb ik nog steeds geen reactie gehad, en nu blijkt ze mijn vader ook te blokkeren op Whatsapp.

Wat kan ik verder doen? Moet ik aangifte doen?

Wanneer vaststaat dat u een ongeval is overkomen met de auto waar u het kenteken van hebt, dan is het mogelijk om uw schade rechtstreeks op de WAM-verzekeraar te verhalen. Dat kan op grond van artikel 6 WAM. Als u het kenteken hebt dan kan ik via de RDW zo achterhalen wie de WAM-verzekeraar is. Mocht u hulp nodig hebben, neem dan gerust contact met mij op. Omdat de kosten voor juridische bijstand op grond van artikel 6:96 BW voor vergoeding in aanmerking komen kan ik u als advocaat kosteloos bijstaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag