Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Januari 2018 een buggy gekocht, van nederlands fabrikaat.
Enkele weken terug brak er een onderdeel van de bevestiging van de gordel af, fabrikant gemaild, en die deelde mij mede dat ze de sluiting helaas niet los kunnen repareren en dat er een hele nieuwe zitting in moest.
Een nieuwe zitting kost €129,-
Ik heb ze terug gemaild dat ik dat nogal een prijzige aangelegenheid vond, en dat ik toch liever een los clipje had zoals ik miste, en dat me dat er terug aanmaken bij een naaiwinkel misschien €10,- zou kosten.
Waarop ik terug kreeg dat hun dit niet los kunnen repareren en het voor mij dan idd voordeliger zou zijn die optie te kiezen.
Ik heb toen nogmaals om zo'n sluitclip gevraagd. Dat was 22 juli jl. en ik heb tot op heden toe geen antwoord meer gekregen.
Kunnen ze mij verplichten een geheel nieuwe zitting te kopen???

Ze hebben in ieder geval wel de vrijheid om zelf te bepalen welke onderdelen onder welke omstandigheden ze los verkopen. U kunt natuurlijk trachten de clip althans een foto ervan op google te laten zoeken zodat er wellicht wel fabrikanten opkomen die het los verkopen.

Overigens moet ik er wel bij vermelden dat dit mogelijk een gebrekkig product is , maar u zal na een jaar gebruik moeten bewijzen dat u niet schuldig bent aan het breken ervan en dat het gebrek al bestond ten tijde van de koop, dat is moeilijk bewijs leveren .

Komt het gebrek op binnen zes maanden dan ligt de bewijslast bij de verkoper.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag