Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Precies twee jaar geleden is bij ons aan de gevel een zogn. verandascherm geplaatst, een zonnewering die via geleiders een uitval heeft van 5 meter als alternatief voor een aangebouwde vaste veranda.
Vanaf dag 1 waren er problemen: bij in- en uitzetten maakte de constructie veel herrie, als het doek uitstond kraakte de constructie door de warmte en het doe bleef niet strak maar werd met vouwen in -en uitgerold en eerd vlekkerig. Na een jaar kwam de importeur er bij en werd het doek vervangen, IOC in maart dit jaar. Na deze vervanging bleek dat de eindpalen scheef stonden en het doek niet goed strak meer stond, bij regen, waar de constructie tegen moet kunnen, ontstaat in het breedste deel (scherm van 5 meter breed, de ander is 3 meter ) een zak met water ontstond terwijl dit mag. Bijstellen hielp tot nu toe niet en bij een Bertje wind klappert het doek wat klachten geeft met mijn buren.
We zijn na twee jaar en vele bezoeken van het bedrijf nog steeds aan het strijden voor een goed werkende zonnewering.
Wat is mijn recht in dit geval ??

In dergelijke gevallen moet om te beginnen tijdig worden geprotesteerd. Oftewel, liefst schriftelijk, worden kenbaar gemaakt dat de prestatie niet aan de overeenkomst beantwoordt. De aannemer dient verder in gebreke te worden gesteld en een redelijke termijn te worden gegund alsnog correct na te komen. Doet hij dat niet dan hebt u diverse mogelijkheden. Zo zou u via een procedure nakoming kunnen proberen af te dwingen, eventueel aangevuld met schadevergoeding. Ook is een mogelijkheid dat de overeenkomst wordt ontbonden (al dan niet gecombineerd met schadevergoeding). Bij dit alles is van belang wat de voorwaarden inhouden van de afgesloten overeenkomst en dat de verjaring van uw eventuele vorderingen tijdig wordt gestuit (zodat een nieuwe verjaringstermijn begint te lopen). Waarschijnlijk is een verjaringstermijn van 2 jaar van kracht.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag