Vraag

Hallo,
Vorige week heb ik online een iPad Air gekocht. Ik wilde graag een nieuwe iPad (niet refurbished) en zodoende heb ik voor het bestellen gemaild met de aanbieder waarin ik vroeg of de iPad nieuw of refurbished was. Het antwoord was duidelijk: aabieder verkoopt alleen nieuwe producten dus de iPad was nieuw. iPad besteld en komt 2 dagen later aan; eerste wat opvalt is dat er geen plastic meer om de doos zit. Doos geopend en iPad ligt we zonder beschermplastic in. Bij bestudering van de iPad blijkt deze over krasjes te beschikken. Kortom: het is geen nieuwe iPad. Aanbieder direct gebeld en verteld dat dit geen nieuwe iPad is. Aanbieder geeft aan dat er een fout is gemaakt en dat ik de iPad kan terugsturen en dat ze daarna contact opnemen met mij voor een oplossing. iPad teruggestuurd maar hoor enkele dagen niks. Na zelf talloze keren bellen krijg ik eindelijk een medewerker aan de telefoon. Hij kan echter niks voor me doen en ik moet wachten tot de “baas” terug is. En dit is waar ik nu op wacht. Mijn vraag is: waar heb ik recht op? Mij is toegezegd dat ik een nieuwe iPad zou ontvangen. Mocht aanbieder aangeven dat ze toch alleen refurbished iPads verkopen, kan ik dan toch een nieuwe eisen? Gezien het feit dat ik zwart op wit heb staan dat ze mij een nieuwe iPad zouden leveren. Opvallend is ook dat sinds gisteren de advertentie van de iPad offline is gehaald.

Deel deze vraag

1 Reactie

Zonder opgave van reden mag u de koop ontbinden, dat lijkt me zelf gezien hun opstelling de makkelijkste weg . Binnen 14 dagen geld terug. Dit geldt in principe alleen als dit een consumentenkoop op afstand is of buiten de verkoopruimte.

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm