Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij laten momenteel een glasspecialist de volledige beglazing vervangen van onze woning. Op basis van vergelijking met andere bedrijven, hun website, het face-to- face en telefonisch contact en de uiteindelijke offerte hebben wij gekozen voor dit specifieke bedrijf.
Tijdens de offertefase werden een aantal zaken door hun niet goed geoffreerd, die door hun (tot 3 keer toe) hersteld werden. Een werkdag voor plaatsing van het glas, werden wij gebeld dat niet al het glas geplaatst kon worden, omdat het glas nog niet "klaar" was. De volgende werkdag zouden zij het overige glas plaatsen. Eenmaal aan de gang, bleek dat zij niet werken volgens de NEN normen en praktijkrichtlijnen die zijn afgesproken (staat ook in offerte) en geldend zijn voor de glasbranche. We hebben hun daarop aangesproken en tijdens het werk hun daar diverse keren op gewezen. Op de tweede dag vond een herhaling plaats van de eerste dag, waarbij halverwege die middag we verzocht hebben om het werk neer te leggen. We hebben aangegeven eerst nog duidelijkere afspraken te willen maken over hoe het e.e.a. uitgevoerd dient te worden. We hebben een email gestuurd naar de eigenaar van het bedrijf over de gang van zaken en hoe wij het graag zien. Nu kregen wij een email terug waarin staat aangegeven dat zij de overige beglazing pas eind september kunnen plaatsen?
als klap op de vuurpijl ontdekten wij de dag erna dat enkele ruiten die geplaatst zijn ook niet overeenkomen met de offerte.
Kortom. We dachten een specialist in de arm genomen te hebben, die vorige week de hele beglazing zou vervangen. Echter we zitten nu, met: gedeeltelijk vervangen beglazing die niet goed is geplaatst en beglazing die niet klopt. Daarnaast was ter voorbereiding op de nieuwe beglazing het huidige beglazingssysteem door ons voor een deel al gedemonteerd (in overleg met de glasspecialist). We zitten dus nu ook nog met een inbraakgevoelige woning, die bovendien niet wind en regendicht meer is. De demontage is onomkeerbaar.

We hebben weinig vertrouwen in een goed afloop, zeker nu de uitvoerder te plaatse heeft aangegeven het glas niet af te kunnen kitten volgens de NEN norm.

Wat moeten we hier nu mee? We hebben echt geen idee. We hebben totaal geen vertrouwen meer in een goede plaatsing. Echter moet het glas binnen een korte termijn geplaatst worden.
Zelf dachten wij dat zij het glas onder onze supervisie (te gek voor woorden!) gaan plaatsen en wij dus constant de uitvoering in het werk controleren en het kitten van de beglazing door een ander bedrijf laten uitvoeren. Wij regelen dan zelf een andere kitter, het bedrag berekend voor het kitten moet de specialist dan van de rekening afhalen. Is dit een manier dat wij kunnen eisen van de glasspecialist of is er een betere optie?

Wij horen het heel graag, met vriendelijke groet,

Reactie van de vraagsteller

Is er iemand die ons advies kan geven?



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag