Wonen, Buren
Particulier
Wat u mag verwachten hangt natuurlijk wel samen met de inhoud van de overeenkomst. Maar ik ga er vanuit deze klopt / Juridisch moet u de aannemer nog een maal schriftelijk nu de kans geven zijn fouten te herstellen en sommeren zich voortaan aan de uitvoering te houden binnen het tijdsbestek dat u hebt afgesproken. Bij voorbaat zet u hem in verzuim als hij dat niet doet. Ook stelt u dat - indien er geen gehoor gegeven wordt aan de eisen bij brief - u op zijn kosten een derde het werk laat afmaken. Duidelijk blijven en ook uiterste data stellen. Eventueel kan ik voor u de juiste toon zetten in voornoemde brief , doorgaans maakt dat net even meer indruk namelijk.
Reactie van de vraagsteller
Hartelijk dan voor uw reactie. We hebben al schriftelijk een klacht ingediend, waarin wij onze eisen hebben aangegeven. Ze zijn daarna weer aan het werk gegaan, maar opnieuw wijken ze af van de afspraken die zijn gemaakt we hebben daarna nogmaals met elkaar om de tafel gezeten om de eisen door te spreken. Echter blijken daarna opnieuw de afspraken niet te worden nagekomen. Bovendien komen er constant nieuwe fouten en problemen bij. De termijn waarin het glas geplaatst moest worden is al een maand voorbij. Er is aldoor wel een smoes, waardoor het langer duurt. Ze kunnen het gewoonweg niet! Een groot drama! Hoeveel kansen moeten we hun nog geven, want de koek is bij ons echt op! We willen het liefst ontbinden en het glas door een andere partij laten leveren en installeren. Echter hoe werkt dit dan? Kunnen ze dan het glas dat (al dan niet) volledig is geplaatst er zo uithalen? En zitten wij dan in een open lucht theater of mogen wij dan eisen dat het glas door hun kan worden opgehaald als het andere glas van een andere leverancier is geplaatst en hoe werkt het dan met de betaling? En hoe zit het als zij zich zelf terugtrekken, omdat ze de opdracht niet meer uit kunnen dan wel willen voeren. Met vriendelijke groet
Dan kunt u de aannemer met datum verleden in verzuim zetten , u moet dit wel secuur doen als er later een dispuut over komt. Uit uw betoog moet duidelijk blijken dat u gerechtvaardigd 1) het vertrouwen opzegt en 2) dat er al verzuim is. Verzuim ontstaat namelijk pas als u bewijsbaar kunt aantonen dat u de aannemer de kans hebt geboden fouten te herstellen en dat dit niet is gebeurd of niet goed. Noodoplossingen mag u wel verwachten alsmede kunt u stellen wederom dat u dat een derde laat doen op hunner kosten, Als de aannemer aangesloten is bij ene geschillencommissie kunt u ook daar terecht. Een derde op kosten van de aannemer zijn werk laten uitvoeren wegens terugkerende wanprestaties vereist wel secure opbouw van uw eis . U betaalt de rekening of u laat het doorsturen. Ik wil u anders ook wel bijstaan om dit vlot te trekken.