Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Help! Er wordt momenteel glas bij ons geplaatst door een glasspecialist. Er gaat heel veel fout met plaatsen, waardoor diverse geplaatste ramen tot 3 keer toe weer opnieuw geplaatst moesten worden, het plaatsen gebeurt niet volgens de glas branche richtlijnen, we moeten constant toezicht houden en aanwijzingen geven, waarna het werk opnieuw niet goed wordt uitgevoerd. Ook blijkt het glas niet overeen te komen met wat wij besteld hebben. Ze hebben bijna alle ramen eruit gehaald en de nieuwe ruiten op glas blokjes in de kozijnen gezet. Het is 1 groot drama, omdat ze fout op fout blijven maken, ondanks dat we hier al diverse keren met elkaar over hebben gesproken en gemaild. We zijn volledig op en weten niet meer wat we hiermee moeten doen! We willen (kunnen) niet meer verder zo. Maar we zitten met half geplaatste beglazing! De winter komt eraan! Wij willen het liefst met deze partij stoppen, omdat het vooruitzicht op een goede plaatsing heel somber is. Maar hoe staan wij juridisch? En dan vooral met dat zij de oude ruiten hebben meegenomen en een deel "halfbakken" nieuw geplaatst hebben? Graag uw advies!

Wat u mag verwachten hangt natuurlijk wel samen met de inhoud van de overeenkomst. Maar ik ga er vanuit deze klopt / Juridisch moet u de aannemer nog een maal schriftelijk nu de kans geven zijn fouten te herstellen en sommeren zich voortaan aan de uitvoering te houden binnen het tijdsbestek dat u hebt afgesproken. Bij voorbaat zet u hem in verzuim als hij dat niet doet. Ook stelt u dat - indien er geen gehoor gegeven wordt aan de eisen bij brief - u op zijn kosten een derde het werk laat afmaken. Duidelijk blijven en ook uiterste data stellen. Eventueel kan ik voor u de juiste toon zetten in voornoemde brief , doorgaans maakt dat net even meer indruk namelijk.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hartelijk dan voor uw reactie. We hebben al schriftelijk een klacht ingediend, waarin wij onze eisen hebben aangegeven. Ze zijn daarna weer aan het werk gegaan, maar opnieuw wijken ze af van de afspraken die zijn gemaakt we hebben daarna nogmaals met elkaar om de tafel gezeten om de eisen door te spreken. Echter blijken daarna opnieuw de afspraken niet te worden nagekomen. Bovendien komen er constant nieuwe fouten en problemen bij. De termijn waarin het glas geplaatst moest worden is al een maand voorbij. Er is aldoor wel een smoes, waardoor het langer duurt. Ze kunnen het gewoonweg niet! Een groot drama! Hoeveel kansen moeten we hun nog geven, want de koek is bij ons echt op! We willen het liefst ontbinden en het glas door een andere partij laten leveren en installeren. Echter hoe werkt dit dan? Kunnen ze dan het glas dat (al dan niet) volledig is geplaatst er zo uithalen? En zitten wij dan in een open lucht theater of mogen wij dan eisen dat het glas door hun kan worden opgehaald als het andere glas van een andere leverancier is geplaatst en hoe werkt het dan met de betaling? En hoe zit het als zij zich zelf terugtrekken, omdat ze de opdracht niet meer uit kunnen dan wel willen voeren. Met vriendelijke groet


Dan kunt u de aannemer met datum verleden in verzuim zetten , u moet dit wel secuur doen als er later een dispuut over komt. Uit uw betoog moet duidelijk blijken dat u gerechtvaardigd 1) het vertrouwen opzegt en 2) dat er al verzuim is. Verzuim ontstaat namelijk pas als u bewijsbaar kunt aantonen dat u de aannemer de kans hebt geboden fouten te herstellen en dat dit niet is gebeurd of niet goed. Noodoplossingen mag u wel verwachten alsmede kunt u stellen wederom dat u dat een derde laat doen op hunner kosten, Als de aannemer aangesloten is bij ene geschillencommissie kunt u ook daar terecht. Een derde op kosten van de aannemer zijn werk laten uitvoeren wegens terugkerende wanprestaties vereist wel secure opbouw van uw eis . U betaalt de rekening of u laat het doorsturen. Ik wil u anders ook wel bijstaan om dit vlot te trekken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag