Vraag

Na een bestelling bij een postorderbedrijf heb ik de rekening (digitale overboeking) per ongeluk twee keer betaald.
Lang verhaal kort: het postorderbedrijf wil het teveel betaalde bedrag niet terugstorten maar beschouwd dit als een tegoed voor als er nog eens een bestelling moet worden betaald.
Met een dergelijke houding ben ik direct klant af, maar de vraag is : mag dit?

Deel deze vraag

6 Reacties

1 Nee, dat mag niet. De 2e betaling is onverschuldigd geweest en moet ongedaan gemaakt worden.

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
U zou uw bank kunnen inschakelen om deze partij te verzoeken de overschrijving terug te boeken. U kunt dit zelf uiteraard ook doen.

Verder is dit niet op te lossen door het product terug te sturen?

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
Heeft u ook krediet uitstaan bij het postorderbedrijf, en wordt er een voorwaarde genoemd, een basis waarop men denkt het onverschuldigd betaalde achter te houden ( bij wijze van retentie)

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
Reactie van de vraagsteller
Een zelfstandig gemaakte overschrijving kan niet ongedaan gemaakt worden; bij geen enkele bank.
Het product is inmiddels gebruikt.

Er staat geen krediet uit, retentierecht is niet aan de orde

Dank voor de reacties.
Reactie van de vraagsteller
Helaas, de webshop wil het bedrag vooralsnog niet terugbetalen. Deze beroept zich op het feit dat er geen tegoed zou staan op het klantnummer.
Heel vreemde kwestie.
Als u kunt bewijzen dat u twee keer hebt betaald waarvan een onverschuldigd , is het ontvangen bedrag niet te goeder trouw aangenomen en dient het terstond terug gestort te worden .

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm