Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste lezer,

In 2016 hebben wij bij Babypark twee Nuna Rebl autostoeltjes van 549 euro per stuk gekocht voor onze tweeling. Dit zouden een van de beste stoeltjes zijn die ze hadden en het praktische gemak dat ze 360 graden kunnen draaien.

In het najaar van 2016 is er een ANWB autostoeltjes test geweest waarbij de Nuna Rebl negatief uit de test kwam. In 2017 is er een terugroepactie geweest en kreeg je de vernieuwde ‘Nuna Rebl Plus’. Helaas hebben wij dit niet meegekregen destijds en zijn we ook niet door Babypark geïnformeerd. Ik heb in 2018 (toen ik per toeval iets las van een terugroepactie) gebeld met Babypark. Zij wezen naar de fabrikant. Daarop dus gebeld met Nuna, hier liep ik tegen een muur op. Het was dan maar pech voor mij dat ik de terugroepactie niet heb opgemerkt op diverse media en ik kon geen aanspraak meer maken op vervanging voor een veilig exemplaar.

Vervolgens heb ik het er maar bij gelaten omdat we druk waren met onze dochter die hersenschade en epilepsie bleek te hebben en we een medische molen ingingen. Echter, nu denken we na over een derde kindje en word ik alweer boos bij het idee dat we ‘geinvesteerd’ hebben in dure autostoelen en dat ik die niet kan/wil gebruiken. Wat zijn mijn rechten? Kan ik nog aanspraak maken op de veilige nieuwere versie?

Mvg,
Lieke

Ja de verkoper heeft u aantoonbaar een gebrekkig product geleverd en dus moet u bij hem zijn voor herstel maar in dit geval veilige vervanging. Of de recall terecht is verlopen kunt u wellicht uit de voorwaarden lezen behorende bij het product en de recall actie. Het is gemakkelijker nu de Nederlandse verkoper aansprakelijk te stellen. Die moet het dan maar weer met zijn producent oplossen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag