Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Lid vanaf 1996 van een vakbond, ging altijd via salaris. Niet bewust van het feit dat dit sinds 2015 via incasso moest. Altijd blad van vakbond gekregen, elk jaar keurig overzicht van vakbond met betalingsgegevens . Nooit gegevens veranderd, maar vandaag een mail van vakbond dat er ws betaling verliep via een ander persoon( deze betaalde onze contributie en was daar achter gekomen) mail met vraag om contact op te nemen. Administratie bleek chaos, naam was gekoppeld aan verkeerd rek nr en gegevens zoals geboortedatum en beroep verwisseld. Mw van administratie zei ooh hier is iets helemaal mis gegaan. Dat bleek. Ben terug gebeld, nu willen ze dat we contributie van 2018-19 betalen, rond 350 euro.( hebben dus vanaf 2015 niet betaald) We hadden er van kunnen weten dat het niet van salaris afgehaald werd was argument. Was het er niet mee eens, als je al zo lang lid bent ga je er vanuit dat het goed gaat, op salarisstrook staan zoveel gegevens, contributie niet gecheckt. We waren ter goeder trouw dat het in orde was. Of ik een voorstel had vroeg mw, gezegd dat ik niet wil betalen, dat we gewoon vanaf nu weer starten met betalen. Dus schadeloos gesteld worden. Mw gaf ook toe dat ze fouten had gemaakt. In mijn ogen treft ons geen blaam.
Wat zijn mijn rechten/plichten in deze? Ben dus niet accoord gegaan nu met hun voorstel vanaf 2018 contributie terug te betalen.
Ze bespreken het nu op hoger nivo, gaan het uitzoeken waar het mis ging, ik word terug gebeld maar wil goed voorbereid zijn.
Alvast bedankt voor uw antwoord

Nou uw stelling zou moeten zijn dat u inderdaad nier eerder had kunnen weten van de vermindering op het loonstrookje omdat deze zo complex is , en dat de administratie bij de vakbond of diens opdrachtnemer de fout eerder had op moeten merken. Een andere persoon heeft voor u betaald, die persoon moet zijn geld terug krijgen. Maar dat is uw probleem niet. Normaal gesproken verjaren gevallen als deze na ommekomst van 5 jaar nadat u bekend bent geworden of had moeten zijn met de fout of de ander (dus in dat geval is het aanbod redelijk ). De verjaring geldt telkens opnieuw voor elke termijn.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag