Vraag

Ik bestel regelmatig (prijzige) vinyl lp’s bij een grote webwinkel.
Onlangs maakte ik de verpakking van een door mij bestelde lp open.
Naast die door mij bestelde lp zat in deze zelfde verpakking nog een tweede lp, een geheel andere titel dan de mijne, eentje die ik helemaal niet besteld had.
De waarde van die lp is echter nog hoger dan de door mij bestelde lp.
Op mijn factuur en in mijn bestellingen is niets te lezen over een tweede bestelde lp.
Er staat dat ik 1 lp heb besteld, dat die lp is geleverd en dat ik die moet betalen, nergens iets te vinden over een tweede lp.
Ik heb uit beleefdheid contact opgenomen met de klantenservice.
Het komt namelijk wel eens voor dat men bij klanten die veel bestellen (ik bestel veel) een extra artikel zoals een extra boek of cd in de verpakking doen als soort extraatje als blijk van waardering.
Ik was dus benieuwd wat dit was.
Nu vertelt de klantenservice me dat ik het artikel terug moet sturen omdat het een fout van hun is geweest bij het inpakken en ik het niet besteld heb.
Ik vind dit een beetje vreemd.
Ten eerste omdat het simpelweg hun fout is, iets waar ik helemaal niet om gevraagd heb, iets wat ik niet besteld heb.
En ten tweede omdat hoewel ik mijn bestelnummer en naam genoemd heb via telefoon bij de klantenservice dit net zo goed door een huisgenootje van mij als grap gedaan kan zijn via telefoon. Die kan mijn bestelnr misschien inzien en zeggen dat er acht extra lp’s in de verpakking zaten.
Het kan zelfs ook nog zo zijn dat ik door de een of andere reden zelf die tweede lp (ik heb deze lp al in mijn bezit en heb dat ook aangegeven bij de klantenservice dat ik hem nu dubbel heb) al op tafel had liggen en per ongeluk dacht dat hij ook uit die doos kwam, ik kan wel een slokje op gehad hebben...
Het komt er op neer dat ik eigenlijk vind dat ik die extra lp gewoon mag houden.
De klantenservice zei me: ‘u wilt het extra artikel dus niet retourneren?’.
Ik heb toen gezegd dat ik dat niet zeg maar dat ik het eigenlijk een vreemde gang van zaken vind, dit eerst wil uitzoeken en het dan schriftelijk wil afhandelen.
Heel graag uw reactie en advies.

Deel deze vraag

1 Reactie

1 Het is heel erg simpel, u heeft iets ontvangen wat niet van u is. Zoals u zelf al schrijft, er is een foutje gemaakt. Dat kan nu eenmaal gebeuren en betekent niet dat u het product mag houden. U dient het te retourneren, wanneer u hier verzendkosten voor moet betalen kunt u de webwinkel eraan houden dat zij u die terugbetalen, of dat ze het product komen ophalen. Retourneert u het product niet, dan handelt u te kwader trouw en kan de LP in rechte van u worden opgeëist waarbij de te maken kosten voor uw rekening zijn.

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm