Vraag

Ik heb 2 maanden terug een elektrische fiets gekocht (van het merk Giant). De verkoper van de fietsenwinkel heeft hem aan mij verkocht nadat ik de wens heb uitgesproken dat ik 3 keer in de week van Limmen naar Alkmaar moet fietsen.
De fiets is in de eerste week 2 keer terug geweest i.v.m. lekke band en toen bleek het velgenlint niet goed te zitten waardoor er gaatjes in de band ontstonden.
2 weken later ging de fiets terug omdat de versnellingen 1 en 2 niet gebruikt konden worden en de fiets doortrapte. Ook bij het stoplicht ging de motor pas aan de gang aan de overkant van de weg. De remmen piepen bij regenachtig weer, alsof een vrachtwagen stopt. Dat de motor pas later op gang komt blijkt normaal te zijn aldus de fietsenwinkel. Vervolgens kwam ik er laatst achter dat de motor begint te ratelen bij slecht weer.
Versnelling 1 en 2 kun je niet gebruiken, trapt te licht. Ik ben teruggegaan naar de winkel omdat ik geen vertrouwen meer had in de fiets. Ik heb 11 jaar lang een elektrische Giant fiets gehad en die heeft mij nooit in de steek gelaten. De winkel gaf aan dat de fiets dus niet aan mijn wensen voldoet en geeft mij 900 euro voor de fiets. De klachten kunnen ze oplossen zeggen ze maar een fiets moet toch niet gemaakt worden in de eerste 2 maanden. Ze geven aan dat deze fiets nog voor tweede hans verkocht moet worden dus vandaar de 900 euro. Ik verkoop mijn fiets niet aan ze, ik heb veel klachten in de eerste 2 maanden. Vervolgens laten de kabels van mijn voorlicht los en liggen ze bloot van de bovenste laag. Ik heb voor de fiets 1299,00 betaald.
Ik ben er ook op internet achter gekomen dat deze fiets een stadsfiets is voor de korte afstanden. Dit is mij nooit verteld en daardoor voel ik mij erg in de maling genomen.
Sta ik in mijn recht om mijn aankoopbedrag terug te vragen?

Deel deze vraag

1 Reactie

1 Dat kan als de fiets ook voor een tweedehands bijzonder veel mankementen vertoont, in een korte tijd na de aankoop. Ook als de fiets na reparatie weer stuk gaat is er ontbindingsrecht. Ik raad wel aan de fietsenmaker een officieel in gebreke te stellen en hem toch nog de kans geven tot herstel. Als er gebreken opkomen twee maanden na de koop zegt dat alleen iets over de bewijspositie , die is voor de koper daarna; hij moet dan bewijzen dat de fiets ook ten tijde van de aanschaf al het gebrek vertoonde. De waarde die ze u bieden lijkt me niet echt slecht. U zou er nog over kunnen onderhandelen voor de ontbinding.

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm