Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben klus uit laten voeren obv vooraf afgesproken prijs. Nu zijn werkzaamheden niet helemaal juist uitgevoerd welke hersteld zouden worden.

Bedrijf heeft zonder dat hier afspraken over zijn gemaakt nu een deelfactuur verstuurd. Echter zijn er geen afspraken gemaakt over toezending van deelfacturen.

Bedrijf weigert herstelwerkzaamheden uit te voeren totdat deelfactuur betaald is.

Hier zijn we het niet mee eens en vragen ons af of bedrijf dat wel kan eisen?

Hoor graag van u.

Voor producten van consumentenkoop, ook de materialen die de aannemer aan u verkoopt geldt dat hij niet meer dan 50% mag vragen bij vooruitbetaling. Voor diensten kan het anders zijn, maar dat moet wel zijn afgesproken en bovendien kan men ook redeneren dat de lijn van de wet die de consument het meest beschermt gevolgd zal moeten worden maximaal . ( voor diensten) De deelfactuur moet dus worden uitgesplitst naar fysieke producten en de diensten die erbij horen. Heeft u wat betreft de laatste niets afgesproken dan mag pas achteraf worden gefactureerd, heeft u meer dan 50% voor de diensten afgesproken bij vooruitbetaling dan lijkt het me onredelijk bezwarend in de zin van consumentenbescherming.

U kunt zich beroepen op opschorting van alle betaling totdat voor u kosteloos overigens de herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag