Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Vorig jaar november hebben wij in ons nieuwbouwhuis leefbeton laten leggen (gieten).
Al snel nadat we erop woonden merkten we dat de vloer wel erg kwetsbaar was. Duplopoppetjes van onze zoon veroorzaakten al deuken in de vloer, waarbij de onderlaag te zien is.
We hebben contact opgenomen met het bedrijf dat de leefbeton geplaatst heeft en zij zijn langskomen met de leverancier. Volgens beiden bleek er niks mis. Toch bleven er in onze vloer deuken verschijnen. We hebben toen nogmaals contact opgenomen met het betreffende bedrijf. Zij kwamen langs met een "reparatiepotje", zodat wij zelf de deuken konden opvullen. Daarnaast gaf zij aan met nog een andere klant voor de geschillencommissie te moeten staan en bevestigde zij dat er inderdaad iets mis was met de topcoat, waardoor zij ook niet verder gingen met leverancier.
We zijn met het "reparatiepotje" aan de slag gegaan, maar bij het wegtrekken van de bank, zagen wij dat zelfs de poten van de bank in de vloer stonden. Het lijkt er dus op dat de vloer niet goed uitgehard is, want dit zou normaliter niet mogen.
Wij hebben een mail gestuurd naar het bedrijf, met daarin de mededeling dat wij nog steeds niet tevreden zijn en dat wij graag tot een oplossing willen komen.
Tot op heden hebben wij niks van hen gehoord.

Wat zijn onze rechten en kansen?
Is het verstandig om richting de geschillencommissie te stappen of dat wij per advocaat een brief aan het bedrijf versturen?

Wij zouden hier graag advies in willen.

Met vriendelijke groet,

Y.

Uit uw toelichting maakt ik op dat de vloer naar het zich laat aanzien niet naar de eisen van goed en deugdelijk werk is aangebracht. Er is sprake van een tekortkoming in de uitvoering van het werk, waarvoor het bedrijf dat de vloer heeft verkocht/aangebracht aansprakelijk is. U dient deze partij een schriftelijk sommatie (per aangetekende brief) te sturen, waarin u het bedrijf in gebreke stelt en haar sommeert om de vloer te herstellen en indien dit niet mogelijk is of niet tot een deugdelijke resultaat leidt, te vervangen. Als het bedrijf dit weigert, kunt u zich tot de geschillencommissie wenden als het bedrijf is aangesloten ofwel een gerechtelijke procedure opstarten. Ik ben desgewenst graag bereid een sommatiebrief voor u op te stellen en/of u in dit geschil bij te staan. Heeft u vragen of wilt u rechtsbijstand, neem dan gerust vrijblijvend en kosteloos contact met mij op om te bespreken wat ik hierin voor u kan betekenen en wat de kosten hiervan zijn.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag