Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


afgelopen July heb ik een waarschuwing via de mail gekregen van mijn werkgever, hij geeft aan over ontrevedenheid van een klant.

September had hij mij weer gemaild, met een waarschuwing over een extra uitgaven binnen het bedrijf omdat ik onterecht wordt beschuldigd dat ik te laat heb doorgegeven voor het bestellen van producten. Ik heb toen hierop gereageerd dat ik het niet mijn schuld is.

Nu krijg ik 9oct een "officiele laatste waarschuwing" met als reden dat ik verkeerde containers heb geleverd.

Ik ben 60jaar, ik werk alleen in de magazijn van het bedrijf. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik nog iemand nodig heb om samen met mij in de magazijn te werken.

Nou is mijn vraag;
Worden de eerste twee emails ook gezien als "officiele" waarschuwingen ? zou graag advies willen hoe ik dit het beste kan aanpakken

In begnsel zijn de eerste 2 waarschuwingen ook een officiele waarschuwing en het is aan de werkgever welke maatregelen zij gaat nemen nu er een 3e waarschuwing aanwezig is. Als u het niet eens bent met de waarschuwingen dan raad ik u aan daarop schriftelijk te reageren en aangeven dat u de reacties wilt opnemen in uw personeelsdossier.
Mocht de werkgever overgaan tot actie dan kunt u desgewenst contact met mij opnemen voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:

Ik krijg sterk de indruk dat de werkgever met dossieropbouw bezig is. Dit kan tot ontslag leiden. Het is dan ook goed wanneer u het advies van Biharie opvolgt. In een eventuele ontslagprocedure heeft u dan verweer.

Bij verdere vragen/problemen adviseer ik u contact op te nemen met een gespecialiseerd arbeidsrecht advocaat, b.v. mij. Hij/zij is lid van een specialisatievereniging. Vaak is het eerste gesprek gratis, zoals op mijn kantoor.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag