Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo,

ik heb via Ebay (als particulier) een serie postzegels als zijnde postfris verkocht aan een koper uit Oostenrijk. Deze zegels zijn verkocht voor een bedrag van euro 240.
De koper heeft echter na ontvangst aangegeven dat een aantal zegels naar zijn mening niet postfris waren. Daarop heb ik aangegeven dat de zegels terug gestuurd kunnen worden en dat het betaalde bedrag terug betaalt zal worden. Dit was overigens ook in de advertentie op Ebay aangegeven dat de zegels geretourneerd kunnen worden als men niet tevreden is.
Door de koper is echter geëist dat de zegels vervangen zouden worden door een andere serie die wel postfris is. Aangezien ik geen andere serie in bezit heb, heb ik wederom aangegeven dat de zegels terug gestuurd kunnen worden en dat het betaalde bedrag terug betaald zal worden. Wederom werd dit aanbod geweigerd en geëist dat er een nieuwe postfrisse serie zou worden geleverd.

Inmiddels is er geruime tijd verstreken waarin geen contract meer is geweest. Nu heb ik echter een brief van een Oostenrijkse advocaat ontvangen. Bij deze brief is een keuringsrapport gevoegd waarin is aangegeven dat de zegels niet postfris zouden zijn.

In de brief wordt wederom geëist dat er binnen 2 weken een nieuwe posfrisse serie wordt geleverd. Bovendien zou ik een bedrag van euro 276,48 voor de werkzaamheden van de advocaat moeten betalen. Verder wordt in de brief aangegeven dat als ik niet in staat ben een serie postfrisse zegels te leveren een bedrag van euro 2.400 wordt geëist voor het aanschaffen van een vervangende serie zegels. Hiervoor zou dan een gerechtelijke procedure worden opgestart door deze advocaat.

Mijn vraag is hoe hier nu verder mee om te gaan. Ik heb immers meerdere keren aangeboden de zegels terug te nemen en het bedrag terug te betalen.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Ik raad aan u aan om aan de advocaat aan te geven dat de voorwaarden van de verkoop was, dat de zegels teruggenomen zouden worden bij ontevredenheid en niet vervanging (de advertentie waar dat in staat is neem ik aan ook nog in te zien?). Het betalen van schadevergoeding is dan ook uitgesloten. Daarnaast zou het interessant kunnen zijn om de gebruikersvoorwaarden van Ebay er op na te slaan om te zien wat daar in staat over zulke kwesties.

Als u wilt kan ik u in deze kwestie bijstaan, wanneer het nodig is heb ik ook goed contact met een Nederlandssprekend advocaat in Oostenrijk.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag