Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste heer/mevrouw,

voor een factuur bij de tandarts heb ik via een incassobureau de betalingsverzoek ontvangen met toegevoegde incassokosten. Echter heb ik de originele facturen nooit gehad. Door na te vragen bij het incassobureau hoe of waar deze facturen waren opgestuurd, blijkt dat deze 2x gemaild waren. Enkel de verstuurde mails klopten niet met mijn opgegeven mail. Er is blijkbaar een typefout of zo gemaakt door de tandartsenpraktijk.
Nu blijft de incassobureau opstaan dat ik die mail zelf heb opgegeven en de incassokosten niet worden afgehaald.
Mijn vraag is of dit terecht is ?

Kunt u wel het bewijs voeren dat eerder nota,s en brieven wel op uw adres aankwamen? Dan lijkt het met een duidelijk verhaal namelijk.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

ik heb het bewijs waarbij de incassobureau aangeeft dat de facturen via de mail zijn verzonden. weet niet of dit genoeg zou zijn ?

hoor het graag


Nou het gaat mij er meer om dat u kunt bewijzen dat u geen verkeerd of foutief e-mail adres heeft doorgegeven ooit en dus mijn vraag of er voorheen wel e-mails aankwamen en of u die heeft bewaard?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dit was mijn eerste bezoek aan de tandarts, dus ook de eerste factuur. Om na te gaan of ik een bewijs terug kan vinden of dat ik mijn mailadres goed heb doorgegeven, zou ik aan hun moeten vragen naar het ingevulde contactformulier.


Ja dat lijkt me ook. Als daar een verkeerd ingevuld adres staat , kunt u samen nagaan hoe dat komt. Een spellingfout in een naam achter of voor lijkt me een reden om de fout toe te wijzen aan de tandarts , een fout ontstaan door verkeerd verstaan van namen ook. een fout in de extensie ook, en een fout gemaakt met nummers ook. ( 49 ipv 94 ). Dit natuurlijk als het formulier niet door u is ingevuld.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dit was mijn eerste bezoek aan de tandarts, dus ook de eerste factuur. Om na te gaan of ik een bewijs terug kan vinden of dat ik mijn mailadres goed heb doorgegeven, zou ik aan hun moeten vragen naar het ingevulde contactformulier.


Reactie van de vraagsteller

Dit was mijn eerste bezoek aan de tandarts, dus ook de eerste factuur. Om na te gaan of ik een bewijs terug kan vinden of dat ik mijn mailadres goed heb doorgegeven, zou ik aan hun moeten vragen naar het ingevulde contactformulier.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag