Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een dienst gekocht op internet. Een abonnement voor toegang tot tekenlessen. De site bood een 30 dagen geld terug garantie.

De inhoud van de dienst was niet wat ik ervan verwachtte. Ik wilde me dus beroepen op de 30 dagen geld terug garantie. Echter geeft de verkoper geen gehoor of antwoord terug. Ook staan er geen duidelijke contactgegevens op de site. De verkoper is woonachtig in het buitenland.

Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen zoals de garantie aanbied?

Ik heb betaald via paypal dus kan mijn geld niet terugboeken.

Zeer moeilijk of te kostbaar , als u alles al heeft betaald; hoeveel mag ik vragen?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Daar was ik al bang voor. Het betreft 100 euro, dus niet de moeite waard van juridische stappen. Ik hoopte dat er iets was ivm consumentenbescherming in dit soort gevallen.


Dat heeft u wel maar dan heeft u uw geld nog niet terug.

Beoordeel dit antwoord:

Mogelijk valt uw aankoop onder de bescherming die Paypal in sommige gevallen biedt.........

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dat heb ik inderdaad geprobeerd. Dat gaat alleen op indien er sprake is van verkeerde of andere producten dan geaverteerd. Niet indien er aanspraak gemaakt wordt op teruggave als het product niet bevalt. In dit geval is er sprake van een geadverteerde geld terug garantie en het niet reageren van de betreffende personen. Dat valt daar niet onder helaas.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag