Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ik heb een NAS met daarin vier speciale harde schijven die langer (24/7) achtereen kunnen draaien. Dit is voor massale data-opslag.
Nu is er binnen 11 maanden een van deze schijven kapot. De leverancier zegt de harde schijf te hebben opgestuurd en af te wachten, dat is ondertussen bijna vier weken geleden. En ze zeggen dat het nog wel anderhalve maand kan duren. Al die tijd kan ik niet bij mijn data.
Wat zijn mijn opties? Is er een tijdslimiet waarin zij een oplossing moeten bieden?

In beginsel is er geen specifieke termijn genoemd in de wet waarbinnen een oplossing moet zijn geboden. Wel gaat het om een redelijke termijn. Het lijkt mij dat in dit soort gevallen dat er toch op vrij korte termijn een oplossing moet komen. Ik raad u aan schriftelijk het bedrijf te vragen om een uiterlijke reactie of een tussentijdse oplossing.

Beoordeel dit antwoord:

Ik ben het eens dat dit wel erg lang duurt zo. De verkoper heeft andere schijven liggen lijkt me en kan die zo vervangen. De leverancier van de NAS is niet de verkoper en kan eventueel garantie bieden maar de verkoper moet de garantie bieden. Is het schade aan de behuizing of de schijf geweest? Wie is er de veroorzaker?

De schijf kan zo vervangen worden en uw data ook. ik zou dit niet accepteren.

Als consument kan je makkelijker garantie eisen maar heeft u die als consument of als ondernemer gekocht? massale data opslag klinkt zakelijk en wat staat er in de koopovereenkomst?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag