Stel vraag

Particulier


Omwille van een geschil met een webshop die een webwinkelkeurkenmerk draagt deed ik beroep op dit keurmerk voor bemiddeling. Dit leverde niets op, dus ik zette de zaak door naar xxxxxxx.nl ... zoals voorgesteld door heb webwinkelkeurkenmerk, voor onafhankelijke arbitrage met een bindende uitspraak. In hun reglement staat duidelijk vermeld "beroep of herbeoordeling is niet mogelijk"... niettegenstaande dit deed XXXXdispuut.NL een bindende uitspraak in mijn voordeel. Het vonnis werd duidelijk geargumenteerd, zowel met mijn argumenten als die vd tegenpartij. Enkele dagen later laat beoordelaar me echter weten dat er een nieuwe beoordeling dient plaats te vinden want tegenpartij zou niet gehoord geweest zijn....
Voor deze 2e beoordeling vroeg de tegenpartij om een grondig onderzoek van het 4e defecte toestel, momenteel in mijn bezit. beoordelaar besliste ook dat kosten voor dit onderzoek ten laste zouden zijn van tegenpartij. Ik liet weten dat ik het toestel wel zou verzenden (kosten heen en terug : 100euro, oftewel 1/4 vd aankoopprijs van het toestel) als beoordelaaar kon bevestigen dat deze kosten eveneens zouden vergoed worden. Beoordelaar geeft geen antwoord, liet me eveneens weten dat het geen vragen meer zal beantwoorden, liet eveneens weten dat het toch zal overgaan tot 2e beoordeling, en dat ze hun conclusies zullen trekken als ik het toestel niet verzend.... Wat kan ik doen om hiertegen te protesteren ????

Indien een evidente procesfout ( een partij is niet gehoord) zal de beslissing opnieuw moeten, kennelijk vindt de commissie dat.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag