Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


"Goed werkende jacuzzi" blijkt niet te kunnen werken door missende computer. Al 2 weken bezig om terug te brengen/ruilen. Steeds uitvluchten en nu niet meer reageren door verkoper. Op "factuur", zonder nummer of datum, staat dat er geen garantie is. Wat kan ik nog doen? Ik heb een brief klaar liggen, waarin ik alles op een rij heb gezet en dat ik de koop wil ontbinden.

U dient idd een brief te sturen, liefst aangetekend en tevens er gewone post, waarin u protesteert over de levering, u de verkoper nog een redelijke termijn, zeg 10 dagen, geeft om alsnog correct te presteren/leveren, bij gebreke waarvan u de koop zult ontbinden, uw koopprijs terugvordert en tevens aanspraak maakt op schadevergoeding (als van schade sprake is). Indien u wilt overleggen over uw zaak mag u gerust (vrijblijvend) bellen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb meneer een termijn gegeven om een afspraak te maken, tot vanavond, 28-12-2019. Hierop heb ik geen reactie meer mogen ontvangen. Maandag gaan de gewone EN aangetekende brief naar meneer op de post. Daarna wacht ik tot uiterlijk 14-01-2020, of meneer mij terug betaald. Dit heb ik ook in de brief gezet. Daarna ga ik dus echt onze rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Ik ben er klaar mee. Voor niets de aanhanger vol staan bij huis, waardoor deze niet voor andere dingen kan worden gebruikt. Het bad is TE zwaar om er even vlug af te halen. Al een keer voor niets een ruim half uur gereden naar meneer zijn loods. Alles voor niets....


Indien u een rechtsbijstandsverzekering hebt, adviseer ik u geen actie te ondernemen zonder vooraf overleg met de verzekering. Veelal stelt de rechtsbijstandsverzekeringpolis bovendien als vereiste voor dekking dat in de zaak door de verzekerde nog geen activiteiten zijn ondernomen.
Indien u een procedure zou moeten starten tegen de leverancier, hebt u overigens recht op een eigen advocaatkeuze.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag