Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Afgelopen februari heb ik 3 lichtkoepels laten vervangen. Dit omdat er water lekte uit het dak en deze koepels zouden volgens de professional "gaar" zijn. De oude koepels waren van polyester en heb voor de nieuwe koepels gekozen voor de veel duurdere polycarbonaat variant welke een langere levensduur zouden moeten hebben. Vanaf dag (lees bui) één is er sprake van lekkage. De professional is meerdere malen langs geweest voor herstelwerk zonder resultaat. Men heeft 4 maanden geleden laten weten met de fabrikant langs te komen maar heb daar niks meer van gehoord. Alle koepels lekken nu en wil deze laten vervangen door een andere professional. Ik heb de vorige professional niet betaald voor het "waardeloze" geleverde werk. Kan ik na bijna een jaar een ander bedrijf inschakelen voor het oplossen van de lekkages zonder dat ik het oude bedrijf nog iets verplicht ben?

U dient de leverancier een duidelijke en redelijke termijn te geven voor het oplossen van het probleem, oftewel een ultimatum stellen. Daarbij adviseer ik u dan ook om aan te geven dat u een andere oplossing zult zoeken als het probleem niet binnen die termijn wordt opgelost. Slaagt de leverancier er dan niet in om het probleem op te lossen, dan bent u vrij om een ander in te schakelen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag